torsdag, september 03, 2009

Score and Victrory

I går var segerns kväll! Både för mina fina poäng, som Tux beundrar på mitt nollningsband men också för Commit lag tre! Det var ölymiska, som kortfattat går ut på att ta sig från punkt a till punkt b på olika sätt, svepa en öl (cider i mitt fall) och sen tillbaka till punkt a igen, helst före alla andra lag...
Jag var med i två tävlingar, varvid vi vann ena och kom trea (?) i andra. Men vi tog ändå hem hela rasket, lite tråkigt dock att jag var den enda committaren (min kårförening heter committ) som var kvar. Enda med undantag från Generalen och en Fadder. Jag fick ensam gå upp och knäböja framför Mitteks överhuvuden... Så de gav första priset till tvåorna, som var från deras förening för att vi var så få där. Men de kan gärna få priset, som jag för övrigt inte vet vad det var, vi vann i alla fall!

Massa poäng fick jag i alla fall och ännu fler blev det när jag lyckades ta tillbaka vår flagga för andra gången (så nu har jag runt 300)... Att jag nästan cyklade över stackarn som snott den hör inte hit. Man snor Committs flagga på egen risk!
Efter ölympiska blev det kårhuset och lite mer cider och skoj. Vid två var jag hemma igen och klockan tjugo i sex satt jag och sov jag och sov i tvättstugan....
Det är inte så illa som det låter. Jag sov i min egen säng, men hade tvättid klockan sex. Då jag trodde jag inte skulle ha mig upp hade jag visst ställt klockan på halv sex i stället för kvart i, som jag trodde i morse.
Kläderna blev tvättade, eller ja, sköljda i alla fall, jag la tvättmedlet i fel fack.

Resten av dagen har i alla fall varit mycket bättre, jag bakade cibatta som blev riktigt gott sen ner på stan för att träffa mina två absoluta favoriter, Ewwe och Nelly!
Vi gick omkring på stan i en timme och sedan gick jag en snabbis på fixarmässan, folkbokförde mig i Sundsvall och fixade gratis tidning i en månad. Jag hann också få med mig en godis till Ewwe.
Därefter traskade vi hem till mig med stopp för att handla lite mat.
Vi åt cibata, pratade och skrattade åt söta Nelly. Hon var väldigt rädd för Tux, men det går nog över i och med att hon blir äldre.
Nu bakar jag ännu mer bröd och funderar på om man ska försöka beställa lite kurslitteratur...
Men eftersom jag lyckades låna lite internet av en generös granne så passar jag på att sitta här lite..
Tror ni jag blev förvånad då posten strulat bort vår ansökan om internet.. Vilket innebär att det kommer att dröja upp till tio dagar innan vi får något eget nät! Smidigt värre.
Men i morgon kommer älsklingen hit och det ska bli toppen. På lördag är det ju vår tre års dag, som blev den värsta någonsin i fjol. Jag saknar dig fortfarande min älskade Skuttunge!

I år blir den betydligt bättre, vi ska ut med mormor och hennes barn och en hel del kusiner på båttur i Huddik.

Inga kommentarer: