lördag, augusti 01, 2009

Ewwe, Nelly och virkad duk

Hög tid att krypa till kojs, egentligen, men först en liten rad här. Idag har det faktiskt hänt något annat än jobb och virkning. Jag har varit på stan med Ewwe och Nelly (på bilden håller Nelly i bollen jag virkat åt henne). Givetvis jätte trevligt, tänk att det aldrig slår fel.. Alla gånger man är med Ewwe blir lyckade, kanske med undantag till vårt campingförsök på min gräsmatta. När jag vaknade på morgon var Ewwe bara borta, jag letade överallt och fruktade det värsta.. Till sist fanns ingen annan utväg än att ringa hennes föräldrar, men då visade det sig att hon cyklat hem och sov skönt i sin säng..

Hur som, vi fikade (tack för det Ewwe!) och tittade i affärer, Nelly blev uttråkad och somnade efter ett tag. Men sov inte så länge som hon borde.. Jag köpte lite mer plastfickor till min mönsterpärm, som fylls på allt eftersom. Sen köpte jag ytterligare en bok med mönster, men för smådjur, amigurumi, den här gången. Man borde kanske sluta virka dukar och bli lite "yngre" i sin "äldre" hobby..

Anledningen till att jag överhuvudtaget är vaken nu är virkningen, eller kanske mer saningsenligt min dåliga planering och eviga tidsoptimism... Men den lilla duken till mormor (som fyller 80 år, idag faktiskt.. Klockan är ju över tolv.) är i alla fall klar nu, struken och inslagen.
Imorgon ska jag jobba och sen börja virka en sköldpadda som jag sett bild på på sysidan och suktat efter ett tag nu! Jobba går för övrigt bra, även om jag gärna hade varit ledig istället. Men pengarna behövs. Idag fick jag nytta av lite polska fraser, efter stängning kom det in ett gäng polacker som jag fick imponera på! Det verkar inte bättre än att de förstod vad jag sa! Inte illa med tanke på att det var mer än fem år sen jag lärde mig fråga "hur är läget" på polska. Annars blev det engelska och lite teckenspråk som gällde..


Lägenhetssökande står väl lite still, i alla fall fynden. En av våra sökta lägenheter är åtminstone "under behandling". Så förhoppningsvis får vi något besked till veckan. Två av de andra har söktiden förlängts på.. Varför inte bara låta mig, Gustav och Tusse bo där?

Men jag håller tummarna.

2 kommentarer:

Anrik sa...

Fin bild på min söta dotter.

Tips ang lägenhet: undvik nacksta.

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack