torsdag, juli 30, 2009

Laxfestival och på besök i Lugnvik

Återigen ett tag sen jag plita ner någon rad här.. Så det är väl hög tid, om min blogg inte ska svepa med i bloggdöden. Väldigt många verkar ha lagt ner sina bloggar så här lagom till sommaren. Att det händer kring sommaren är ju inte så svårt att förstå, ofta blir man "bunden" till saker, tider och platser på ett helt annat sätt.. Man reser mer och sitter inte vid datorn på samma självklara sätt som under vinterhalvåret.

Under helgen hade jag herrbesök i huset, inte bara av min älskade Gustav utan också av Hasse (Gustavs barndomskompis). Tillsammans gick vi på Laxfestivalen, som eneligt mig börjat gräva sin egen grav. Det är inte lika roligt som förr, kan också bero på att jag är äldre. Men i år tog de betalt ooch dragplåstret var Agnes. Hurra, hon som jag tycker är så bra.... Sen blev hon "sjuk" och kunde inte komma, men dagen efter hade hon en spelning i England. Istället kom Mendez, inte mycket bättre, men det skrek i alla fall inte fjortis.
Även om det inte kostade mycket att gå in tycker jag att det vore bättre om det i så fall kostade mer, men fanns bra artister på programmet. Här borde vi faktiskt snegla lite på Kramforsstadsfest. Parken är så stor att man kan ha scen med stor publik framför men också öl/lax-tälten.
Man borde också göra hela Nipyran mer kompakt, hellre fyra dagar fulla med roliga aktiviteter istället för lite varje dag..

Hur som hade jag roligt tack vare det trevliga sällskapet.
Dagen därpå var det återigen dags att jobba och killarna åkte hemåt På kvällen var jag ner på återvändarkvällen en sväng, men efter tristess åkte jag hem ganska omgående.
Istället blev det filmkväll med mamma och pappa medan jag virkade någon fladdermus. Har gjort ett antal nu, ska ha häftigt Halloween pynt till vår nya lägenhet, har jag tänkt.
På den fronten väntar vi spänt på svar från mitthem, vilket borde komma till veckan. Annars får jag ta och ringa åt dem.

Efter att ha jobbat även måndagen så gick jag, mamma och pappa ut i skogen och plockade hjorton. Även i år hittade vi massvis, så det blev efter lite trolleri från mammas sida massa god sylt!
På tisdag jobbade jag halvdag och så fort jag var klar for jag hem, städade och packade lite, sen bar det av till Gustav.
Jag mötte upp honom på hans jobb, fick klappa både hundar, kalvar och katter. Härligt med en massa djur!
På kvällen såg vi film, Allt flyter, faktiskt helt okej. Gustav gnällde ovanligt lite, trots att den var svensk...

Under tisdagen for vi in till storstan Kramfors, men det lönade sig bra. Rea på garnaffärn, så jag köpte lite bomullsgarn som jag ska virka tawashi av till julmarknaden. Sen hittade jag fyra mönsterböcker, tre för virkning och en för makramé, för 10 kr styck!
Jag har redan virkat en duk ur ena och nummer två är på väg.
Vi hann också med en tur på en kanadensare utanför Nordvik. Vi grillade korv en bit ut och hade det riktigt mysigt. Jag tog även ett dopp i det inte allt för varma vattnet medan Gustav tittade på, det var för kallt och för lite sol för hans del.
Innan jag åkte hem till Granvåg igen så byggde vi lite på hans dator, jag fick skruva och gissa var komponenterna och alla sladdar skulle sitta.. Gick ganska bra ändå, jag vet nästan vad alla delar gör nu. Urscha, vad mycket han lärt mig om datorer som jag inte hade brytt mig om tidigare..

Nu jobbar jag bara och virkar när jag får tid över, så spännande är mitt liv!

1 kommentar:

Ann sa...

vad mysigt det lät med alla djur, vars jobbar Gustav?