lördag, juli 18, 2009

Flyttlastet har gått


Så, nu gick det inte att hålla sig från bloggskrivandet längre. Jag sitter nere i Trollhättan i vår, numera extremt spartansk lägenhet. Spartanskt låter ändå rätt tjusigt, även om det inte riktigt är så. Mamma, pappa och Josse (som varit på semester här i krokarna) körde hem världens flyttlast i morse. Ett 8,9 kubik stort släp samt en vällastad ford galaxy lämnade Trollhättan med så gott som alla mina och Gustavs tillhörigheter. Det var så välfyllt att vi fick avboka det släp som jag och Gustav skulle ha kört hem. Väldigt skönt det, dels sparar vi bensinpengar och 1000 kr som hyran kostar men också en massa timmar i bil som vi slipper. Inte nog med det, vi slipper ha en speciell tid att passa för avfärd med! Hurra!


Resten av semester har också varit ett stort Hurra!

Men det tar vi en annan gång, nu ska jag fortsätta på en virkningen, som inte är min, egentligen. Det får ni också förklaring på vid senare tillfälle.

Inga kommentarer: