fredag, juli 03, 2009

Markoolio - Jag är konst

Ni har nog redan insett att jag har lite annorlunda smak, men trivs med det... Enda sen jag var liten har jag tyckte om Markoolio, typ sen den gången jag såg honom på Åsele Marknad. Ni vet på den tiden man diggarde "Bira, bira - bärs bärs", "Åka pendeltåg" "Vi drar till Fjällen" och "Sommar och Sol".

För ungefär ett halvår kom hans sjätte album, "Jag är konst". Detta sitter jag nu och knuggar via spotify.
Det är ett av hans bättre album. I de flertalet låtar passar han på att tacka fans, mamma, studiomän och andra för allt stöd. En av låtarna, "Hoppet kvar" tillägnas alla barn på Astrid Lindgrens sjukhus. Resten av låtarna, är precis som vanligt hyllningar till sig själv! Jag älskar hans självironi och klokrena humor (om man bortser från Doktor Mugg).
Nu hoppas jag på ännu fler album. Vill ni bli ägda i Markoolio-spelet så är det bara att titta över!

Inga kommentarer: