tisdag, juli 07, 2009

Utekväll och Gnarp

Så, nu är jag tillbaka i Cübervärlden, men det blir ingen långvarig vistelse. Till helgen får jag äntligen semester och då ska jag och Gustav iväg på egna äventyr, men mer om det senare!

Lördagen bjud på en hel kul utekväll med Cheri, först blandade vi drinkar, hm, jag har glömt hur många, men skulle gissa på 4-6 stycken. Rosa och gröna blev de i alla fall. Sen bar det av ner krogen, lönehelg, perfekt. Måste vara massa folk ute, trodde vi. Efter en stunds tänkande kom vi fram till att det var Sundsvalls Gatufest, Skulefestivalen och Crousing i Härnösand. Var tror ni folket var? Inte där vi var i alla fall. Men vi fick ändå tre pojkar att dansa, jobbigt nog var ena från Kina och därför behövde vi snacka engelska. Kinesen bjöd mig på öl som Cheri fick hjälpa mig dricka upp, öl har aldrig varit min grej. Sen fick han hämta massa vatten åt mig också... Man måste ju passa på. Någon mexikan lyckades spilla en halv drink över min rumpa, men som tur var torkade det och blev ingen fläck som inte går att tvätta bort.

När klockan väl var två så följde två av killarna oss hela vägen hem till Cheri, och det är inte så nära det. Det gick helt enkelt inte att bli av med dem. När vi väl kom in i säkerhet håll vi på skratta ihjäl oss...
Sen var det bara för mig att cykla hem, det var inte varmt och skönt.

Jag hann sova någon timme innan det var dags att släpa sig upp och sätta sig på Sundsvallsbussen, som givetvis tog vägen över Kramfors och Härnösand. Uffa vad trött jag var.
Men jag hade lovat mamma att komma ut till stugan, hon mötte mig i Sundsvall så fick jag biltransport resten av vägen.
När jag kom fram till Gnarp la jag mig och sov några timmar, sen kom en liten Majken och letade sin kusin. Det var bara att kliva upp och leka lite då.

På måndag eftermiddag åkte Syster och Majken iväg med tåget och lämnade mig och mamma ensamma i Gnarp. Vi passade på att måla några sidor på friggeboden (som jag för övrigt sov i, på loftet, i Gustavs gamla säng som står där, ett kärt återseende) de satte upp i fjol. På kvällen bastade och myste framför Beck med varsitt handarbete.

Idag var det tidigt uppgång som gällde, för att jag skulle hem och jobba. Hade ingen lust och ville bara sova. Ser ut som om det dröjer några dagar tills jag får en skön sovmorgon... Vi stannade till vid biltema på vägen hem och köpte sättesklädsel till brorsans bil och jag köpte två finurliga verktyg till honom..
Det gick rätt bra att jobba idag, fast det var nästan för kallt på jobbet nu. Inget fint väder överhuvudtaget, just nu visar termometern bara 11,7 grader!
Uffa uffa, till veckan måste det vara finväder!

1 kommentar:

Ann sa...

Jag hoppas verkligen att ni får en trevlig semester Bäcka! :)