lördag, juli 04, 2009

Jag kan flyga - Jag är inte rädd

Pappas lilla mantra idag. Och flyg, ja det gjorde han verkligen, eller sväva för att vara politisk korrekt. När gubben fyllde 50 år fick han ett presentkort och nu har han gruvat sig klart och det fanns ingen återvändo. Mamma och Josse kom hem från Gnarp för att bevittna händelsen. Nog var han nervös alltid, munnen gick i ett på honom, värre än min! "Nu landar planet", "Nu far det" och andra liknande expertkommentarer fick vi stå ut med. Enda tills han själv satt ner tryckt i planet i en fjollig mössa som solskydd. (Minnesnotering: Ta med egen keps vid flygning.)
Sen bar det i väg. De blev bogserade upp av ett pluttigt och mycket sött propeller plan men sen frikopplade. Sen svävade han omkring i ungefär en halv timme.
Det var en mycket nöjd gubbe som kom ner och störde oss andra i vår picknick. 102 bilder blev det på min kamera från flygningen, även Petter, Josefin och själve flygaren fotograferade också. Så jag har lovat att snickra ihop ett litet bildspel åt honom. Jag har redan bestämt låten, Räddningspatrullens flygplans låt. Kommer att bli så klockrent!
Jag och Josse blev småsugna vi också, så sugna att vi anmälde oss en prova-på-dag som ska vara någon dag till hösten! Snacka om coolt.

Nu ska jag ta och packa min väska, det blir Gnarp imorgon för min del. Shit vad jag inte kommer att vara pigg i morgonbitti vid halv åtta. Det är nämligen då bussen går. Jag som ska ut och roa mig och Cheri ikväll... Ojoj, men mamma lyckades övertala mig. Egentligen var det tänkt att de skulle ha åkt bil tillbaka imorgon, men mamma ville, av olika anledningar, dit redan ikväll.
Jag fick ju en skön morgon i morse i alla fall, vaknade tidigt. Fick ett sms av Gustav som jag sedan ringde och snackade nästan en timme med. Därefter klev jag upp, sen när Petter vaknat satt jag på hans sängkant och såg till att han inte somnade om. Mer morgontrött människa får man leta, jag hann virka en hel grytlapp innan han klivit upp!
Men nu ska jag packa och sen duscha och tagga för ikväll!

(Är här åter på tisdag.)

Inga kommentarer: