onsdag, juli 22, 2009

Boda Borg

Sista semsterdagen började redan vid sjutiden, med frukost och matsäckspackning. Sedan bar det av, men inte så långt innan jag kom på att jag glömt min plånbok, så det var bara att vända. Men sen kunde vi utan problem fara och hämta Cheri och Jimmy och därefter bar det av mot Boda Borg. Men det började inte så bra, för det första blev jag fotad av en hastighetskamera, fy skäms på mig... Jag trodde det var en 90 väg, så jag gjorde som jag brukade och sänkte farten med ca 10 km, så jag låg på 80. Men till saken hörde att det var en 70 väg... Så vi får väl se om jag var mig lik på körkortet, regnumret är i alla fall inget de kan gå på då bilen är reggad på Gustav och vi inte, vad myndigheterna vet, har någon koppling till varandra.. Håll tummen för mig, men annars antar jag att det inte är mer än rätt att jag betalar. Fast det borde sitta en hastighetsskylt vid varje "varning för kamera-skylt"! (Det har jag tyckt i två års tid nu..)
Sen fortsatte bilturen i samma stil, vi körde fel, bra många mil. Jag blev less så Gustav fick köra istället. Ungefär 40 minuter efter planerat hittade vi till Boda Borg. Där inne gick det inte heller så bra. De första två timmarna fick vi inte en enda stämpel och stämningen började bli lätt irriterad och frustrad. Men efter lite matsäck så vände lyckan och det med besked! Hela 15 banor av 21 klarade vi. En del gick vi till och med igenom på första försöket (på dem var det svåraste att sätta stämpel så att den inte hamnade upp på någon annan, vilket vi inte lyckades särskilt bra alla gånger...)! Men det är de stämplar man får kämpa för som blir de riktiga klenoderna.. Värst var de som vi var såååå nära att klara, men misslyckades på någon liten detalj i sista rummet...

Så här duktiga var vi!
Dark, Lucky, Labyrinten, Banan, Butter, Y-banan
Cave, Adob, Balans, Bodathlon
Crawl, Ship, Metal, Up and Down, Team

Några banor var nya sen vi var där sist, medan andra kände man igen.. En del skulle helt klart behöva rustas upp lite grann..
Väldigt roligt hade vi i alla fall, även Gustav trots att han gnällde lite ibland.
Vägen hem hittade vi i alla fall, dessutom hittade vi till Birsta. Där Cheri shoppade en del och vi andra köpte dricka, vilket var välbehövligt och förtjänat.

Men nu är det dags att sova, för imorgon ska jag jobba. Det är i alla fall så dåligt väder att det egentligen inte är något att sörja över.

Inga kommentarer: