torsdag, juli 02, 2009

Hit å dit

Denna dag började i lagom takt, vaknade nästan av mig själv. Det betyder att Petters hemska motorcykelväckarklocka väckte mig. Den låter först som en motorcykel sen gormar den "Wake up, wake up". Kan vara det näst värsta sätt att bli väckt på, efter den givna ettan "Irriterande fluga". Efter att ha bestämt träff med Cheri så letade jag frukost, bakade banankaka och tog hans om lilla Tusse.
Sen var det dags att ge sig av ner till stan (*ho systemet st*) för att träffa Cheri. Vi hittade en hel del fint och förhoppningsvis gott. Lördag kommer att bli en rolig lördag.
Sen var det dags att jobba igen. Jag tror faktiskt att röret, som idag var rören (det första hade fått en kompis) hjälper till. Chokladen har till viss del börjat flytta ut ur kylarna.
Det gick rätt bra att jobba, tiden gick relativt fort.

Mitt i allting oroar Gustav mig genom att erkänna sig som sjuk. Den pojken är a l d r i g sjuk i vanlig fall. Nu en dryg vecka innan vår semester tänker han bli sjuk. Jag sa åt honom att sluta jobba och fara hem och sov, helst dricka en massa vatten också. Men jag tror inte han lyssnade så mycket på mina goda och kloka råd.
Efter jobbet ringde jag Gustav för att kontrollera hans hälsotillstånd och jag gav min tillåtelse att titta på tv var en tillräckligt lugn aktivitet. Sen var det bara att skynda sig, duscha och klä på sig igen. Därefter bar det av till Ewwe och lilla Nelly. Min kära kompis vill återigen bli blondin. Klart att man ställer upp! Jag hann gosa lite med Nelly innan hon skulle sova också.
Blond är det minst man kan säga om Ewwes nya hårfärg. Men blekmedlet jävlades bra mycket med oss innan vi kom igång, först skummade (!) det över, sen klagga hålet igen, men därefter gick det bra. Efter att håret väl torkade kunde vi konstantera att det inte var helt jämnt, men väldigt fint. Inte ens naturligt hår har samma nyans över allt, så...
Nu ska jag ta och sova för imorgon börjar jag så tidigt som åtta. Men jag slutar samtidigt vid ett! Ska bli väldigt skönt att få sluta med det fortfarande finns timmar kvar på dygnet!

Inga kommentarer: