torsdag, juli 09, 2009

Snart Semester

Hm, inte blev jag mycket bättre på att skriva bara för att jag fick tillgång till en dator. Jag kan inte ens skylla på att jag varit utomhus, för där regnar det bara. Dåligt väder, ge mig sol och värme. På måndag måste det vara fint väder, åtminstone i Norrköping och Kålmården. Biljetterna är nu bokade och betalda, dessutom har vi paxat plats på delfinshowen! Å, vad jag längtar efter semester.
Imorgon ska jag drömma mig igenom de 6 arbetstimmarna och sen sistaminuten packa allt som jag säkert glömt. Gustav kommer till mig i morgon efter mitt jobb och det blir en liten tjuvstart på semestern.

Tux åker till Gnarp med mamma och pappa imorgon på sen egen lilla semester. Sen ska han vara hemma med Petter (som fått förlängt på sitt sommarjobb och inte kan följa med på de andras semester) resten av veckan. Det kommer att vara fint för dem båda!
Under veckan kommer mitt besked från Mittuniversitetet, tror ni jag är något nervös? Troligtvis har jag inte kommit in på journalist, men jag lever på hoppet. Jag har börjat fundera hur jag ska göra, dels om jag ska be Petter öppna mitt brev och deklarera dödsdommen, eller i alla fall dommen för min framtid, den närmsta tiden.
Om jag inte kommer in på journalist, ska jag då gå en av de andra utbildningar (om jag kommer in på någon) eller ska jag gå på folkhögsskolan?
Det tåls att fundera över...

Jobba går bra men jag saknar städerskan och en tyst dammsugare. Den industridammsugare som jag då och då städar macken med låter väldigt mycket!
Emellanåt kommer det in rätt roliga kunder, som idag, en lastbils chaufför (det var i alla fall en sån han betalade dieseln för) och presenterade sig som fotograf och sen gav han mig hans hemsida. Igår var det in en kund som erbjöd mig och Emma (den andra sommarvikarien, lika gammal som mig) ett jobb. Ingen av oss tyckte det lät speciellt lockande att knacka dörr och sälja kaffemaskiner på provision, enbart! Det enda jobb som funkar bra på det sättet är jultidningar!

Virkningen går också framåt, jag har gjort några grytlappar, misslyckats med en grytvante, repat upp den och börjat på en vacker sjal. En strumpa är också klar och den andra har jag lagt lite åt sidan. Det är så mycket roligare att virka än att sticka, för tillfället i alla fall. Vi får väl se när de båda projekten blir klar. Jag har dessutom hittat massa roliga påskmönster i mammas ärvda Allers tidningar.

Inga kommentarer: