torsdag, augusti 06, 2009

Lägenhet, Utbildning, Jobb och Virkning

Nu har det hänt en hel massa saker sen jag blottade mitt liv i på det okända nätet sist...
Dagen efter Tux födelsedag kom Husse i egen hög person och grattade hoppitihopp och tog hand om dennes matte. Han lagade god middag till mig och min lillebror som både lider av matlesshet samt träningsverk (dock i olika muskler grupp trots ett idetniskt träningspass). Sen gjorde vi inte så mycket under kvällen, pratade och umgicks bara. Tälta som det först var tänkt blev först inställt på grund av dåligt väder men sedan också av att vi planerat en dagstur till Sundsvall.
Det är väl där som det spännande börjar, vi for dit för att titta på en lägenhet. En trea på 80 kvadrat och balkong!
I fint skick var den också, så vi håller verkligen tummen för att vi snart kan skriva våra namn på kontraktet! Det var fina färger i alla rummen utom i det lilla sovrummet, men det går ju att åtgärda. Skulle ju kännas värt det om vi ska bo där i minst fyra år.

För det är så det verkar få bli. Jag har inte heller efter sista antagningsbeskedet en plats på journalist, utan är 18 reserv.. Så istället blir det grafisk design och kommunikation för min del, tills jag kommer in på journalist eller min dröm ändras...
Känns som om jag hoppar omkring rätt bra i medieträsket, först rörlig bild, därefter kommunikationsvetenskap och nu grafiskt. Det är väl inte förrän jag går foto som det är dags att höja på ögonbrynen...
Jag hade ju kunnat gått journalist ute i Fränsta, men jag bor hellre med Gustav och Tux och får högskolepoäng än vad-man-nu-får-på-en-folkhögskola och ett liten rum på ett internat. Även om det säkert hade kunnat varit både bra och mysigt!

Efter lägenhetsinspektionen blev det en tur ut till Birsta och ett par byxor inhandlades och lite annat små plotter samt några presenter.. Hittade ett fint vitt fluffigt garn som gör sig perfekt på mitt senaste virkprojekt, jul-renen! Det enda som saknas nu är ett par horn, armar och en tomtluva.framåt går det i alla fall.
Ute i Birsta fick jag ett tråkigt besked, Ewwe, Nelly och Andreas kunde inte följa med ut till GnarpNelly förvandlats till Gnälly...
Tur att det kommer fler tillfällen!
Istället begav jag, Gustav och brorsan oss dit själva. Där fanns underbara gotländska Evabritta som är ute på Norrlandsturné. Var så länge sen jag träffade henne så det var jätte roligt! Jag älskar verkligen hennes dialekt, jätte mysig!
Det blev mat, bad i hav och massa prat innan jag och Gustav åkte hem hit igen.

Filmmys och därefter sänggång var vad som väntade oss hemma...
Idag vaknade vi tidigt, men jag slapp kliva upp och fick till och med Gustav att ligga kvar ett tag. Sen frukost och därefter åkte min älskling bort till sitt igen...
Jag hade några timmar kvar innan det var dags att jobba, som alltid (nästan alltid) var det skittiden 11-18. Mitt i dagen, jobbar hellre tidig morgon och slutar tidigare, tror jag gnällt om detta tidigare.. Men nu hade jag några timmar att slå ihjäl och istället för att virka ren så städade jag i köket, riktigt ordentligt också! Så nu kanske flugorna som upphåller sig där kan ta och självdö!
Känner mig elak när jag tar fram flugsmällan, men ibland är det ofrånkomligt. Önskar att man kunde öppna fönstret så flög de ut bara.
När jag var liten fick flugorna bo i mitt fönster och ingen fick slå ihjäl dem. Alla hette Pocahontas och fick någon även en sockerbit...

Inga kommentarer: