fredag, augusti 28, 2009

OM....

Lägenheten blir godkänd i besiktningen
De nuvarande hyresgästerna släpper i från sig nycklarna
Vi hinner ta oss till Sundsvall på 1,5 h och hämta nycklarna
Jag får räkningen på hyran för september
Vi kan kring gå bestämmelsen om att visa upp kontrakt vid hämtningen av nycklarna

Ja, om allt detta går som jag bor jag i Sundsvall från och med i morgon. Men som ni ser, om, om, om, om och åter om!
Tror ni alla dessa om kan förklara varför jag helt utan anledning (ja, förutom stress då) blödde näsblod i dag på jobbet...
Det är så man blir tokig. OM bara posten funkat som den skulle hade jag haft både räkning och kontrakt förra veckan. Men någon där vill mig illa.

Så imorgon är det jag som kliver upp tidigt, ringer mitthem och försöker få dem att förstå min sits och hjälpa mig. Har jag sjukt mycket tur så får jag något ocr-nummer som vill ha mina pengar och en fin lösning på att jag inte har någon del av kontraktet.
Sen far jag och jobbar och försöker låta bli att tänka på lägenheten (haha, kommer gå sååå bra...). Därefter kommer min älskade Gustav och hämtar upp mig, för hem hit och packar in alla grejer i bilen och lägger oss i startgroparna.
Önska oss lycka till och håll gärna en tumme!
Skulle vara så sjukt skönt att sitta i Sundsvall om ett dygn med ett leende på läpparna.

Inga kommentarer: