tisdag, augusti 11, 2009

Egen header

Wie, äntligen har jag tagit mig i kragen och gjort en egen header.. Det var verkligen på tiden. Jag menar, ska jag läsa graf till hösten måste jag börja öva lite...
Jag längtar efter skolbänken och att flytta igen! Ska bli så kul att få pyssla om lägenheten, det kommer nog kännas mer som hemma än vad lägenheten i Trollandet gjorde. Mycket beror nog på att vi har en balkong! Jag är så van vid att kunna öppna en dörr och vädra.
Ett tjockt kuvert låg i brevlådan idag, kontrakt och allmän info om lägenheten. Det står inget i hyreskontraktet om att man inte får ha djur! Med undantag för ormar och andra djur som kan utsätta folk för fara. Än så länge har Tux bara lyckats skrämma Nelly, men det var bara för att han var så hårig. Med andra ord behöver vi inte smuggla med honom, härligt värre!

Idag har jag jobbat, hurra! Konstaterat att min rygg värker, mitt emellan skulderbladen. Jag har ändå inte lyft så mycket tunga lådor så jag funderar om det kan vara någon ansträngning av all virkning? Fast jag tränger bort den idén och virkar vidare.
Jag tillverkar tvål-tawashis för fullt nu! Mönstret är det samma som tidigare, men istället för att göra 2 fm i ena änden gör man 4 stp! (För den som mot förmodan undrade.) Sen syr man inte ihop den på sidan med den större öppningen, utan trär ett band emellan maskorna och sen knyter man en rosett!

1 kommentar:

Ann sa...

Underbart med egen header. Jättefint! :)