måndag, augusti 24, 2009

Riväskan

Så är den äntligen här på en axel nära dig - Riväskan!
Äntligen hade väskan torkat så jag kunde lägga en sista hand på den. Idag fick jag hjälp av lillebror att fota lite, så nu har jag laddat upp den på sysidans tävling. Håll tummen för mig!

Väskan är löst stickad i grått lovikagarn som är köpt direkt på fabriken i Hudiksvall. Axelbandet är en aning hårdare och flätstickat. Väskan är fodrad med bomullstyg (köpt i restremsor) och uppstadgad med jeanstyg (från ett par gamla (och ärvda!) jeans, mina favoriter dessutom). Väskan innehåller två fickor med dragkedja, en på insidan och en som man kommer åt från väskans baksida. I den finns även den otroligt praktiska nyckelkroken! Blomman är virkad i restgarner..

Fast än får jag inte använda den, vilket känns lite hårt. Men är det en skolväska så är det.. På tal om skola, det kanske vore en idé att kolla upp hur bussarna går så att jag tar mig dit! Äntligen har jag fått svar från csn om att jag får studiebidrag, ingen arbetsförmedling som klatrade till det denna gång! Däremot dröjde det flera veckor så jag hann börja oroa mig. Men nu kan jag i stället ägna all min oroa åt den förbannade eftersändningen. Jag har inte fått tillbaka mitt och Gustavs kontrakt än och inte heller räkningen på hyran för september... Tro om mitthem ska få ett mail av mig.

Idag har jag inte gjort så mycket, hjälpt mamma städa och handla lite, fotat och fixat bilderna på väskan och nu hamnade jag här.
Egentligen borde jag ha försökt sola idag, men det är ju så fruktansvärt tråkigt att bara ligga still, speciellt om man inte ens är trött! Bada är inte att tänka på, älven har då inte varit varm i år.

Inga kommentarer: