lördag, augusti 22, 2009

Rubbad sömn och Tux olycka

God morgon Världen, en timme tidigare än planerat...
Det har hänt något skumt med mitt sömnbehov! I regel är jag nattmänniska, sitter upp till efter tolv, men ofta ännu senare, sedan sover jag många timmar på morgonen...
Men nu, ja jag är fortfarande uppe sent, men vaknar innan väckaren! Det var väldigt länge sedan jag blev väckt av mobilen nu..
Visserligen har jag hört att forskning visar (som mycket annat logiskt) att olika människor behöver olika mycket sömn. Men kan det även vara så att olika människor behöver olika mycket sömn vid olika tillfällen... Säkert. För trött är jag inte i alla fall, inte så trött att jag kan somna om. Men helt utvilad känner jag mig inte heller.
Fast den här dagen ska jag nog kunna klara av, 7 timmars jobb och sen är det pysselkväll.. ..igen!
Väskan går bara fint, den skulle ha varit klar nu, om inte.... TUX!!!! Ibland kan man bli helt vansinnig på honom, väskan låg torr på golvet.. Numera är den nytvättad och blöt på sträcket...
Men alla delar är nu klara. Jag har två fickor med dragkedja, en man kommer åt från insidan och en från utsidan, praktiskt värre! Jag har en nyckelkrok i den, något som alla väskor borde ha! Jag är nog inte ensam om att behöva gräva runt i väskan efter nycklarna. (Ewwe är nog den enda jag känner som inte behöver göra det, men sen har hon ju en miljon nyckelringar och band på sin knippa med.) Axelbandet sydde jag klart innan jag gick och la mig igår... Det är jätte stadigt och fint, trots att det kanske är lite smalt....
Jag hittade ett jätte fint lila tygrulle (remsor från Gnarps underbara tygaffär) som passar perfekt med det gråa lovikan som jag nu använt som foder. Dessutom har jag stadgat upp den lite med ett par av mina fd favorit byxor (lite jeans tyg).
Så på det hela taget är väskan relativt billig, om man pratar material Lovika andra sortering direkt ifrån fabriken, tygremsor från gigantiskt lager och jenas tyg från begagnade byxor. Det dyraste är nog 30 kronors knappen, i alla fall om man ska räkna per kilo.

I väntan på torkan har jag återupptagit min srumpstickning, knallrosa tjocksockar med hög mudd. Det gäller att vara ute i god tid, eller hur?
Dessutom tror jag min rygg mår ganska bra av dethär uppehållet i virkningen. Men sen blir det fladdermöss på löpande band!
Har dessutom börjat fundera på om inte en svart-vit sjal vore något...?
Vi får väl se hur mycket jag hinner med på de nio dagar som det är kvar till skolan börjar eller de tio dagar som är kvar till vi får vår lägenhet.
Jag börjar komma till insikt med att jag måste packa ihop allt jag har på rummet här också.. Tur att jag är ledig nästa helg!

Dagarna på jobbet går snart att räkna på en hand, vilket känns väldigt skönt. Även om det är rätt kul att jobba då de bygger om, det händer liksom någonting. Lagervaror flyttas runt så man får leta, varorna byter plats i butiken, så man får leta osv...
Men jag tycker ändå att det går lite segt, men det är väl inte så konstigt, egentligen.
Just nu har vi labyrint, Ikea/sjukhus-lookalike, motionsslinga och många andra liknelser vi har fått... Det värsta är att det finns en poäng med liknelserna, man måste numera gå en rundtur för att komma fram till kassan. Påminner lite om ett spel i Warcraft då man ska få gubbarna att gå så långt som möjligt så man kan skjuta på dem, fast utan skjutandet då...

Inga kommentarer: