måndag, augusti 10, 2009

Fladdermus äventyr, ny blogg och lägenhet

Nu har det hänt en hel del sen sist jag skrev. Förutom att jag jobbat så har jag hunnit med en hel del annat. Jag har bland annat haft besök av en fladdermus i sovrummet. Mycket söt sådan som efter mycket om och men lyckades hitta ut genom de vidöppna fönstrena... Men för det hade den hängt både på den öppna spisens skorsten och i gardinerna, upp och ner, givetvis.

Nu är de enda fladdermössen inomhus de som jag virkar. Har bestämt mig för att jag ska ha minst 30 st till Halloween!


Sen har jag och syster börjat på en ny blogg tillsammans, men det är en hel del grejs kvar att fixa med innan den tas i bruk. Framför allt måste vi dra jämnt någon gång, så det kommer att ta sin lilla tid.. Den bloggen kommer att handla om hantverk, sy, virka, stickning, papperspyssel osv. Det känns ibland som att mitt handarbete tar för stor plats i denhär bloggen.. Men det är, eller har blivit, en stor del av mitt liv nu..

Å på tal om handarbete, det blev sent i går kväll så jag hann göra klart väggbonaden och även den tawashi som visas på bilden! Den ska mamma få då hon önskas sig en rosa. Det som skiljer denhär mot de tidigare är, som ni ser, en rosett, men om man knyter upp rosetten så finns ett större hål där man kan stoppa in tvålrester! Det är mer specificerad än de tidigare, helt enkelt. Jag kommer att ha båda varianterna på marknaden. Jag behöver göra ett x antal till, gav ju bort ganska många i våras..

Vad skumt att säga våras, det känns som om det var igår, men det är det inte. Sommaren är snart slut! Bärplockningen har börjat och jag ser svampar sticka upp lite här och där!


Inom en månad kommer jag att ha börjat på grafisk design och kommunikation i Sundsvall. Dessutom bo i vår fina trea.

Ja! Den är vår! Jag, Gustav och Tux kommer att bo i trean som vi var och kollade på! De ringde en trevlig tjej från mitthem i dag och sa att hon skickar kontraktet redan idag! Coolt! Så här ser planlösningen ut!
Det var då en hisklans tur att vi fick den, så många gånger som jag i mitt huvud har möblerat, ätit frukost på balkongen och tagit emot besökare!

Idag har jag klippt en massa gräs i bikini. Det var lite censurerad (av ett dis) sol på förmiddagen som jag passade på att utnyttja. Sen fick Tux vara ute med mig då jag krattade ihop gräset, mitt i alltihop kommer en bil in på gården, tur att Tux gömt sig under Ots (mammas sierra) så han inte blev pågård! Det var i alla fall sotarn som kom, trots att pappa ringt och avbokat. Jag fick visa honom så gott jag kunde och det blev godkänt.
Sen var jag ner på stan en sväng, köpte en efterlängtad pinsett och tankade. Samt köpte ett lås till klantsyrran som strular bort nycklar! Det var väl snällt av storasyster!
Det var medan jag lämnade låset till henne, på hennes jobb, som mitthem ringde. Jag ringde sedan upp Gustav och mamma som blev jublande glada båda två!
Första september får vi tillgång till den, helt perfekt då jag börjar 31 augusti. Jag får kanske försöka flörta in mig hos Ewwe om det skulle behövas, har jag tur kan få tillgång några dagar tidigare också! Hon som har lägenheten nu sa något om det när vi var och kollade.
Kontraktet är postat, jag bad henne skriva co på mammas namn då min eftersändning verkar funka si så där. Vilket påminner mig om att jag måste kolla upp det!
Men det glömdes bort då jag istället fick för mig att göra en tårta, dels för att vi alla ska fira Tux och sen även min nya lägenhet!

Nu ska jag bara lyssna ljudbok, virka och njuta av att livet flyter på så bra just nu!

1 kommentar:

Tobbe sa...

Välkommen till J-huset på Campus Sundsvall om några veckor då! Det är ett trevligt ställe vill jag lova! =)