onsdag, augusti 19, 2009

Det tar sig...

sa mordbrännaren och jag.. Det blev en väldigt tidig morgon idag, framför allt med tanke på att jag inte börjar förrän om 1 timme och 5 minuter! Normalt hade jag klivit upp om ungefär en kvart, eller åtminstone vaknat då... Men inatt sov Gustav i min säng och han ville i väg till sitt jobb i någorlunda vettig tid.. Efter en stund lyckades jag också ta mig upp, åt lite frukost med honom och sa hejdå. Sen dess har jag legat i sängen och stickat...
Väldigt mysig start ändå, speciellt efter nattens läskiga drömmar.. Först var Gustav föräldrar döda och bodde i en säck i vår lägenhet (så makabert!) inte nog med det, sen skulle min lillasyster bo med oss och ockupera vårt hobbyrum... Till råga på allt höll jag på drunkna i en skum biltunnel också..
Vilken natt! Natten innan dess dog mamma, jag sålde väldigt dåligt på en marknad och jag och Petter tittade en äckligt stor fisk i en vattenpöl som sedan fick bo i hink vi fyllde på med vatten...

Nej, huvva vad drömmar kan vara skumma ibland. Som sagt stickningen går framåt, snart är det dags att ta fram symaskinen! Den var det väldigt länge sedan jag använde så jag får hoppas att min vän inte är allt för sur på mig och bara vill krångla.

Sen borde jag ta och kolla upp och planera inför skolstart och flytt. Jag börjar skolan den 31 augusti och vi får lägenheten den 1 september. Jag har fått sovplats hos Andreas och Nelly den natten (Ewwe är i Stockholm och springer).. Men det finns fler frågetecken att räta ut. Det värsta är nog att min tid inte kommer att räcka till. Samtidigt som jag ska gå i skola på dagarna ska jag "insparkas" på kvällarna. Förhoppningsvis kommer Gustav att ha mer tid åt vår lilla lägenhet!
Min eftersändning verkar äntligen funka! Jag fick hela tre brev/kort i från mamma i ett och samma eftersändningskuvert. Det första är poststämplat den 22/7! Vad är det jag betalar för egentligen, tänk om det varit något viktigt! Posten är inte vad den var förr...

Btw, Välkommen tillbaka till bloggvärlden Ann, dina inlägg är efterlängtade!

2 kommentarer:

Ann sa...

Jippi. Tack. :)
Jag ska skynda mig att hälsa på så fort insparken lugnat ned sig. Så kan jag passa på att hjälpa dig att få lite ordning också, om så önskas. :)

josefin den allsmäktige sa...

Åååh, HOBBY RUM! :D:D