tisdag, augusti 25, 2009

Back in business

Idag har jag virkat! Jag fick till och med tillstånd av Gustav att virka, men bara i två timmar. Vilket jag faktiskt hållit mig till, det var en film, Krama mig, som gick på ettan som mamma sa var en sticka-film... Men det var inte en bra film, väldigt knepig, en vuxens syn på hur en ungdoms kärlek skulle kunna vara... Det gjorde att man inte missade något om man behövde räkna lite maskor i alla fall. En fladdermus blev klar (hittade en som blev påbörjad i höstas!) och en till fick en kropp och lite vinge... Det känns konstigt att inte få virka nu, men Gustav sa inget om att inte sy i sitt direktiv, så jag får ta och sy ihop den lilla fladdermusen innan jag kryper ner till kojs.. Imorgon får jag kanske virka lite mer, om jag frågar snällt...
Annars får jag försöka mig på spetsstickning. Mina tjocksockar, som jag för övrigt stickade klart i dag, ska ha en spetskant. Jag har aldrig stickat spets förut, bara virkat, så jag måste vänta till mamma har tid...

I övrigt har jag jobbat idag, både mamma och pappa kom och köpte korv av mig, dock vid olika tidpunkter... Sen har det varit hantverkar på jobbet och rivit ner väggen till vår personaltoalett så idag har jag varit kissnödig! På den nya finns inget papper eller någonting, så jag antar att vi inte får använda den, än...
Förhoppningsvis är det åtgärdat imorgon, vet inte om jag klarar 7 timmar utan toalett en dag till.. I värsta fall får jag väl låna kundtoan och hoppas att ingen av de bacillrädda från papperskontoret (statiols ledning som skickar ut direktiv) kommer på besök...
I övrigt gick det riktigt fort att jobba idag, tiden kröp inte fram som den brukar. Rätt som det var visade klockan tjugo i sex!
Antingen är det för att mor och far fick mig att låta bli att tänka på tid, eller Gustavs gulliga sms annars är det kanske vetskapen om att det är tre dagar till, varvid två med "skit tider" och den sista dagen med ett morgonpass, som får mig att låta bli att titta på klockan...

Snart, snart, snart får bo tillsammans igen, i Sundsvall och jag ska utbilda mig till grafiker!
På tal om flytt, fortfarande inte röken av vare sig räkning eller kontrakt. Avsaknaden resulterade i ett mail till mitthem, och om de har skickat så ska jag vara sur på posten. Kan man reklamera en tjänst? Typ eftersändningen?
Jag har trots allt betalat 125 kronor för det. Det är fem kokta korvar i baugett med vitlökssås, fransk och ketchup det! Eller 6,9 halvliters flaskor med Fanta. I alla fall på macken.

1 kommentar:

Ann sa...

haha. En bra gissning Bäcka, men tyvärr inte helt rätt.. ;)