söndag, augusti 30, 2009

Inflyttning och inflyttningsfest

Jag lever, trots gårdagens festligheter. Inflyttningsfest hos Hasse, en rolig tillställning där god mat, diverse former av alkohol och glatt sällskap blandades. Festen var total när vi skakade kåken så mycket att kontakten till stereon hoppade ut ur väggen! (Jag låter bli att tillägga att det var för att en tomte hoppade ner från hyllan och drog med sladden i fallet. Det låter coolare utan den detaljen..) Eftersom Hasse bor nära Gustavs föräldrar skulle vi dit och sova, men Gustav - den nyktraste- hade somnat först av alla i Hasses softa. Vi hade inte hjärta att väcka honom, så jag drog ut bäddsängen som fanns under soffan. Sen la mig och sov bredvid Gustav. När jag vaknade dagen efter kunde jag inte förstå hur jag lyckades somna. Jag hade direkt på en fjädermadrass, alltså sängbotten. Men det hade visst gått bra det med.

Nu sitter jag dock hemma hos Gustavs föräldrar i en betydligt skönare säng. Om två timmar sitter jag dock på bussen till Sundsvall. Där vi inte har internet, inte förrän på tisdag. Om Gustavs post fungerar bättre än vad min har gjort. Å på tal om det, att folkbokföra sig i Sundsvall istället för Trollhättan kanske vore en idé...

Men lägenheten då och flytten dit. Jodå, det gick bra, tog längre tid att packa än planerat, men då vi inte hade någon egentlig brådska så gjorde det inget. Fick med ganska mycket i vårt första last. Framför allt både sängen och soffan! Vilket gör att resten lär nog rymmas i nästa last. Släpet var för litet för att ha sängen på högkant så vi kunde bara lasta lätta saker på den...
Men golv och väggar var betydligt mer slitna än vad jag minns från visningen. Men kvartersvärden hade gjort en del anteckningar så det kommer nog att åtgärdas. Vi ska ta det när vi får en ny kvartersvärd...
Det blev även en hel del lastande igår med. Mamma kom tidigt på morgonen och ville låna släpet för att köra lite möbler från Hassela till Gnarp. (Mormor och morfars gamla hus (som numera är mammas brors) till vår sommarstuga (som också varit mormor och morfars).)
Det var bara att ta sig upp och följa med. Jag och Gustav åt mackorna och drack lite mjölk som vi köpt natten innan på en mack.
På tal om mack, tror ni inte att vi är granne med okq8, igen!!

Hassela hade fått sig ett ordentligt ansiktslyft. Hade jag inte vetat att det var samma hus hade jag inte känt igen mig. Eller jo, det hade jag, men inte i det gamla köket som numera var någon sorts relax med bastus, dusch och tvrum. Jag kan tillägga att mammas bror är snickare....
Att köra möblerna gick bra, det gjorde även avlastningen i Gnarp och resan tillbaka till Sundsvall.
Men där stod en plisa och lappade vår bil. Nedrans också, vi ska ringa mitthem på måndag och se i fall det går att slippa undan...
Sen blev det Birsta en sväng, då han som skulle ha släpet skulle ha det där. Vi passade på att gå in på Ikea, köpte lite nya möbler och bytte ut våra bestik!
Sen blev det mathandling och systembolag (inget att rekomendera en lördag, lönehelg i Birsta). När vi kom tillbaka blev det lite möbelbyggande, ni vet, Ikea plockepinn. Sen färd till Hasse och där var cirkeln sluten.

Inga kommentarer: