torsdag, augusti 13, 2009

Massproducent

En blick ner i min handarbetskorg avslöjar tydligt vad som Rebeckafabriken massproducerar! Inte mindre än 6 ½ body-tawashi har sett dagens ljus under de två senaste dygnen. Jag har dessutom doppat julrenens horn i tapetklister nu, så det blir nog bra. Däremot har jag börjat vackla i om jag verkligen ska sälja honom, mamma tyckte det var synd. Men vi får väl se.
Trots serietillverkningen har jag ändå skött mitt riktiga jobb..
Där går det som vanligt, förutom att det är lite förvirrande med alla hantverkare av diverse slag och flyttningen av varor hit och dit... Men idag fick jag i alla fall fika i det nya lunchrummet! Lovely! Det går inte ens att jämför med det gamla, så mycket bättre är det!
Värken i ryggen (mellan det högra skulderbladet och ryggraden) har inte gett med sig, snarare tvärtom. Då jag har ändå legat i blöt i två timmar, dessutom bubblat som massage och mamma har tryckt och gnuggat Men inte hjälper det mer än för stunden. Är inte jag lite för ung för att få problem med ryggen??
Det kanske blir bättre i helgen då jag inte alls ska jobba, första helg och två sammanhängande dagar jag är ledig sen jag kom hem från semestern! Ska bli väldigt skönt och snälla ge mig lite sol. Vädergudarna har hittills varit väldigt avvisande på mina böner så jag har ingen större förhoppning att de lyssnar denhär gången heller..
Helgen ska i alla fall spenderas med älsklingen i Lugnvik, så det kommer bli toppen hur som!

Imorgon skulle jag också vilja ha lite sol för då ska jag och Rellan plaska omkring nere i älven. Sist vi skulle bada slutade det med fika inne i stan, vädrets förtjänst.

Inga kommentarer: