tisdag, juni 30, 2009

Tecken i Skyn

Idag har det varit ytterligare en varm dag på jobbet. Skönt nog har ett det legat ett dis på himlen hela dagen, så det var inte riktigt lika varmt som det var i helgen.. Men på eftermiddagen hände något som fick mig att jubla inombords, ett rör i från ombyggnationen dök upp. Detta underbara rör sprutade in kall luft i butiken! (Röret synd på bilden nästan i mitten.)
Dessutom fick vi fin besök på macken i dag, av Cheri och Elias. Jag fick till och med smaka lite glass i värmen! Verkligen inte helt fel.
Jag och Cheri hade planerat ett gemensamt kvällsdopp, men det blev inte av. Himmel Donnerwetter! Vi får ta det imorgon!
Istället spenderade jag kvällen med Ewwe och Nelly, som inte ville sova!
Nu har jag precis ätit jordgubbar och sitter och försöker kom på hur de tänkt sig hälen på min knallrosa tjocksocka. Jag tror jag knäckt koden nu, men jag fick återigen repa upp en massa varv. Jaja, man lär sig av sina misstag!

Gustav åkte hem mycket tidigt i morse, jag var till och med duktig och klev upp. Sen satt jag och tittade på medan han åt frukost sen kysste jag honom hejdå. Han hade bråttom hemöver för att tvätta en ladugård invändigt.. Tråkigt att det blev så kort tid tillsammans, men bättre än ingen alls. Dessutom hann vi planera det mest inför resan och flytt så det ser ut att bli riktigt bra.
Nu måste jag bara se till att vi har någonstans att bo till hösten. Jag håller fortfarande tummen för att komma in på journalist på mittuniversitetet.

Inga kommentarer: