tisdag, juni 09, 2009

Mitt spännande liv

Vissa dagar känns det som jag har världens mest spännande liv (kanske inte helt sant då), men andra dagar känner jag mig mer som en gammal torr pensionär. Idag var en som det senare..
Tog mig en sovmorgon efter en uppesittarkväll/natt med virknål och film. Gustav ringde och väckte mig vid halv tolv, så det var lika bra att kliva upp. Fick i mig lite frukost, pratade med Tusse, som numera bor i köket. Han lurade till sig två bitar äpple, han gömde den första så jag trodde han var jätte hungrig så han fick en till.. Men men, de gick åt bägge två. Han har blivit ganska mager min lilla Tuss, han petar ganska mycket i maten, men äter ändå... Men Gustav säger att Pompe, deras ökända hankanin, gick ner i vikt under våren på grund av sina försök att fortplanta sig. Det låter ganska logiskt..

Han har fått varit ute i sin bur medan matte suttit och kollat på honom genom fönstret och virkat.... Nu är sjalen i alla fall klar, bild kommer inom kort! Den blev helt okej, men det kommer dröja ett tag innan jag gör blommor igen, på tok för många lösmaskeringar som skulle göras, inte riktigt min favorit...
Sen har jag virkat en vante idag, göra nästa imorgon. Jag måste börja bygga upp ett litet lager nu, då mitt vanliga lager verkar vara kvar i Trollandet..

Sen har jag varit in en sväng på macken idag och jag skulle få schema imorgon! Skönt, jag har känt mig rätt rastlös med att inte veta hur den närmaste framtiden ser ut.. Jag har verkligen blivit mycket för att strukturera upp tiden och planera. Sen att jag inte är lika bra på att följa planer alla gånger hör inte riktigt hit.

Till helgen blir det i alla fall Kramfors stadsfest. Ingen super artister som ska dit, men förhoppningsvis massa härliga vänner man inte träffat på år och dar. Åtminstone dagar...
Sen ska jag ner på stan imorgon, kolla klipptid, nu ska jag äntligen få någon ordning på barret och sen kika efter någon hänga-på-student-grej. Känner trots allt några som går ut på fredag. Får verkligen hoppas att vädret blir bättre till helgen. Har varit grått enda sen jag kom hem nu, ge mig sol!

Inga kommentarer: