lördag, juni 27, 2009

Jobb och vuxenpoäng

Frågan om det inte var varmare i dag på jobbet än i går.. Eller så var det min kropp som inte tyckte om all städning. Idag dammsög jag och moppade hela macken, första gången jag tyckte det varit skönt att halva är avstängd. Det var verkligen på tiden för städning, ni anar inte hur svart skurvattnet var. Jag fick byta det tre gånger!

Nu har jag varit duktig och gjort en paj som jag nu sitter och väntar på att den ska bli klar. Under tiden samlar jag vuxenpoäng (vilket kan behövs till min annars barnsliga profil) genom att lösa melodikrysset, men eftersom jag inte riktigt har åldern inne så är google min kompis. Men hur ska jag kunna veta vilken melodi som var singaturmelodi till en tvserie från 1976! Det är ju omöjligt. Jag kommer ändå inte klara hela krysset... Det är faktiskt en konst i sig att kunna googla vettigt också.
Ikväll ska jag bara vila, äta paj och sticka strumpor. Dessutom ska jag kolla mer skoj inför semestern, göra packlista och annat. Så länge jag får känslan av att jag har koll så kommer det att lösa sig. Ska bli så otroligt skönt att få fara iväg och ha lite kul!

Inga kommentarer: