fredag, juni 05, 2009

Skolavslutningar!

I made it!
Wie! Har äntligen fått resultatet från andra salstenta och ja, jag klarade det! Och ja, vi klarade slutarbetet med! Så nu kan jag verkligen ha sommarlov med all rätt!
Det känns riktigt skönt att vara klar, att slippa ha någon tenta som väntar i slutet på sommaren. Utan nu kan jag vara ledig, de här fem dagarna fram till sommaren på Statoil börjat igen...

Fast så mycket sommar är det tyvärr inte här. Tycker synd om Elma och alla andra som tog studenten idag, verkligen tråkigt väder, nästan lite kallt!
Lika så tycker jag synd om Syrran och alla andra på Nipan som hade sin bal i kväll.
Men fin var hon i sin lilla blåa klänning. Men hon var långt i från den enda som inte hade en full långklänning. På min tid...
Hemresan gick riktigt bra, vi började vid halv fyra, efter att jag kommit hem, ätit, tryckt in det sista i bilen och varit till polisen för en sista koll efter min cykel...
Gustav började köra, sen turades vi om, bytte efter 1-2 timmar. Rak väg, bara massa motorväg, jätte roligt.. Men när vi började närma oss hemtrakterna, närmare bestämt utan för Hudik, då gav jag upp och sen dröjde det inte länge innan jag sov... Gustav körde hela vägen hem därifrån, väldigt tack. Hade jag kört hade vi nog inte kommit fram. Var så sjukt trött, men det är kanske förståligt då jag klev upp vid sex-tiden och for in till Göteborg för seminarie
Tux var jätte duktig hela resan och accepterade läget. Över halva resan hade vi gallret bortplockat på reseburen och Tux låg med huvudet strax utanför och vilade. Inte förrän vid Gävle kunde vi äntligen ta ut honom en stund i sele. Det regnade hela vägen fram till dess. Väldigt tråkigt väder... Så vi kanske ska vara glada att det faktiskt inte regnade här idag?

Nu är jag inpackad i Petters gamla rum, numera någon form av gästrum.. Gustav ska sova här i natt och Tux har gjort sig hemmastad nere i köket i Skuttans gamla bur!

Inga kommentarer: