tisdag, juni 02, 2009

Sorgligt farväl

Är det något jag verkligen ogillar så är det att säga hejdå till människor som man inte vet om man någonsin kommer att träffa igen.
Men idag var det tid för det oundvikliga. Min sista fotbollsträning med Tfk. Just denna ordföljd var mitt huvud hela träning och distraherade mig. Min sista träning, just därför skulle jag ge allt, just därför skulle jag vara jätte bra. Något som jag verkligen inte var.
Men jag fick i alla fall min sista poäng i poängtävling vilket nu gett mig ledningen, efter Kalle som fick 15 poäng efter sin cykelkrasch...

Mina tre bakade kakor gick i alla fall åt, jag tror och hoppas att alla fick sig en bit. Inne i omklädningsrummet begärde Julia tystand så att jag skulle få tala om för alla att jag skulle flytta hem.. Jag höll inte på att få fram orden, tur att det är acceptabelt att vara ledsen när man tar avsked.
Jag fick massa kramar, lyckönskningar och "ta-hand-om-dig-uppmaningar"... Dessutom fick jag med en av de nya vindjackorna som jag skulle ha över min däckgubbe (som Häger kommenterat varje träning jag haft någon av de gamla ruif-tröjorna)...

Tjejerna och ledarna i Tfk har varit helt underbara! Även om man inte kommer lika bra överens med alla så har det varit en väldigt trevlig och skön grupp. Under hösten hade jag dukat under av tristess om det inte varit för fotbollen. Nu under våren har det varit en skön avkoppling i skolans vardag...

Resten av dagen har gått åt till flyttpackning. Nu finns det bara tre möbler till som går att plocka ner. Mitt skrivbord som jag klamrar mig fast vid, sängen (gaveln åtminstone) och nattduksbordet. Det får helt enkelt bli morgondagens uppgift. Efter min tur till Göteborg med andra ord.
Jag har precis skrivit ut det arbete vi ska opponera på, vilket vi ska förbereda imorgon. Hoppas verkligen att det är mysigt väder då vi ska vara i Trädgårdsföreringen igen, men vi har en backup plan så därför kommer det nog vara fint. Jag får stoppa med ett paraply så borde vi vara säkra. Dessutom var det dåligt väder i dag så det är redan överstökat...
Imorgon borde jag dessutom rösta! Shit, jag tror jag har bestämt mig. Men jag känner mig inte så säker att jag kan argumentera för mitt val. Fast utifrån det lilla jag vet så kan jag stå för det...

Men nu väntar sängen så jag får något gjort imorgon med!

Inga kommentarer: