söndag, juni 21, 2009

Midsommar

Så, nu har jag efter en trevlig helg kommit hem igen.
Fredagen började ganska lugnt för ett sedan brutalt uppvaknade av att klockan runnit iväg. Packa, packa åt Tux, äta och annat, tiden bara flög iväg. Rätt som det var så stod Patti och Henke på gården. Någorlunda klar sätter jag och Tux oss i bilen och sen bär det av, först mot Lugnvik (för att lämna Tusse), sen till Jockes hus (och hämta flytvästar) därefter till affärn en sväng, för att sedan nå slutstation i Ullångers hamn.
Där står Jocke med fler redan och väntar. Vi packar ombord allting och sen bär det av mot Ulvön.
En väldigt trevlig båtresa, lagom bra väder. Fast jag blev små yr av turen, men det berodde nog en hel del på min förkyldning också. När vi väl kommer i land tar vi oss en promenad med anhalt för glass och toa.
Därefter har grabbarna letat sig längst ut på ön, för att slippa alla fyllebultar under vår middag, grillat och potatisgrattäng. Otroligt gott på svältande mage!
På kvällen satt vi på båten och myste, lyssnade på musik och var onyttiga. Det blev även lite promenader, främst till toa.

Efter att Patti hade fått två syrenblommor av sin Henke så kom Gustav på att han skulle plocka en blomma till mig med! Vilken blomma det var sen, helt otroligt vacker och lila dessutom! (Dessvärre minns jag inte namnet på den, men den finns med på bilden.)

Mitt på lördagen bar det hemöver och äntligen sken solen på oss!
Det var bara att byta om till bikini och lägga sig på däcket ett tag. Man måste ju ta alla chanser till solbränna man får!
Sen for vi hem till Gustav en sväng och därefter blev det fotboll i Skog. Ursch vad dåligt det gick! Nackdelen med att vara fotbollsspelare i sånna här sammanhang är att man är bortskämd med en jämn och slät plan, regler (där man inte får fälla och tacklas hur som helst) men mest av allt fotbollsskor och benskydd! Jag kunde inte slå en pass rätt eller få till ett skott och värst var när jag drev och skulle stanna, jag bara gled och ramlade. Helt sjukt. Nästa gång ska jag minsann ha min fotbollsskor och kanske till och med benskydd. Sen ska jag inte vara förkyld heller, utan jag ska kunna springa. Då tar jag er en efter en pojkar!

Idag har jag varit hos Gustav och bara tagit det lugnt. Det var soligt, varmt och underbart väder, så jag satt ute och virkade i en bur tillsammans med Tux medan Gustav mekade med cyklar. (Galler som är ihopsatt till en stor bur, dock utan tak, så jag var Missan vakt.) Sjalen blev klar och jag har även satt fransar på den. Bild kommer.. Känns som om jag ligger lite efter med foton, men nu har jag i alla fall fått tillbaka min kamera!
Sen tog vi en liten promenad i närområdet och tittade på hus. Jag har blivit sugen på att skaffa hus nu, eftersom "alla" andra gör det... Men det dröjer många år till dess, men sen ska det fixas och göras mysigt!
Efter en god middag körde Gustav i väg mig och Tusse till stora vägen där familjen (som tillbringat midsommar i stugan) hämtade upp mig.
Kvällen blev det lite timesplitters med brorsan, vi måste skärpa till oss om vi ska klara hela. Men vi är såååå nära!

Tusse verkar ha haft en bra midsommar, trots allt. Olyckligtvis gjorde han illa sig i går kväll/natt. Gustav råkade välta ut hans fröskål vilket resulterade i att lillen blev rädd och skvätte iväg. Sen fastnade en av hans klor och gick av. Ni ska tro att matte blev rädd när hennes lilla plutt lämnade blodspår efter sig!
Efter att ha lungtat ner honom och gett honom lite godis fick Gustav trycka lite papper mot den trasiga klon medan matte höll i honom.
Idag verkade det som om ingenting hade hänt och han skuttar utan besvär.

Nu ska jag ta och lägga mig, för imorgon ska jag jobba och packa. Sen i övermorgon bär det av till sommarstugan för första gången i år! Hoppas det är fint väder, annars är det rätt tråkigt att vara där. Jag får ta med en ny virkning, för trott eller ej, men jag har redan en ny på gång!

Här finns (bl. a) lite bilder från stadsfesten och här Puttes bilder!

Inga kommentarer: