fredag, juni 26, 2009

Körkort 2 år

Nu har jag fått tag i Gustav och vi har planerat lite, så nu är jag lite lugnare.
Jag håller på kolla upp olika, mindre kostsamma än Kålmården och Skara Sommarland som vi kan hitta på.
Har hittat något som verkar tokmysigt, utomhusbio! Grattis dessutom. Så det borde vi försöka pricka in någon dag.

Men nu är det sent och jag ska jobba i morgon med....
Vill mest bara säga att mitt körkort fyller två år i dag och blir därmed "myndigt" (prövotiden har gått ut)! Hurra för oss!

Jag kommer aldrig glömma känslan som jag hade för två år sen. Alla nervositet som gjorde mig sprickfärdig inte uppkörningen, den lätta oron blandat med något som liknande panik när jag fick min säkerhetskontroll; "Kolla däck och hjul.."
Till sist kopplade mitt huvud att däck och hjul är samma sak, alltså kolla tryck, mönsterdjup och så de såg raka ut...
Sen spänningen under uppkörningen, paniken då jag fick motorstopp och missade en infart jag skulle svängt in på. Nerverna på hel spänn innan han förkunnande sin dom och därefter total lycka!
Känslan av att få köra bil med enbart brorsan som sällskap. Ingen som sa åt mig att jag växlade fel, körde för fort, blinkade fel, höll ratten konstigt och annat som man fått höra under övningskörningen...

Inga kommentarer: