tisdag, juni 09, 2009

Lite framtidsplaner

Nu har framtiden löst sig också!
Var in på macken idag och fick schema för sommaren! Såg riktigt bra ut, jobbar lagom mycket hela sommaren och sen fick jag min vecka ledigt också! Det blir både pengar och bad denhär sommaren. Sen har helgens plan också klarnat, olyckligtvis jobbar jag lördag, men annars blir det Kramfors Stadfest för hela slanten. Det är inte många artister som känns så roliga, speciellt inte Veronica Maggio. Har väldigt svårt för hennes musik. Men alla gamla kamrater (som egentligen inte är så gamla..) får kompensera upp musiken! Det kommer nog bli en toppenkväll! Det blir fjärde stadsfesten jag och Gustav går på tillsammans nu. Det har blivit som en liten tradition, men det är nog mycket för att det var på stadsfesten 2006 som vi träffades första gången!
Nu har jag till och med fått inbjudan (för både mig och Gustav) till förfest så helgen kommer verkligen bli toppen! Lite drygt att behöva åka hem och jobba på lördagen, men det är sånt man får ta.

Idag har jag som sagt hämtat mitt schema, fixat med banken (gick på ett kick!) sen har jag drällt omkring på stan i flera timmar. Köpte en plattång av brorsan, fungerar utmärkt, känner knappt igen mig själv!
Sen har jag köpt lite små plotter till studenten som jag ska fixa med. Jag håller tex på att förvandla en student häst till en student ko! Det gick inte att hitta ett kogosedjur någonstans i stan! Inte ens på Kupa (röda korsets secondhand)! I fjol när jag behövde en ko till Mate, som jag förövrigt var med en stund på stan, var det hur lätt som helst! Men men, kor är kanske inte på innelistan i år..
Sen köpte jag också lite nagellack, så nu har jag fransk manikyr på händerna och pastell lila tånaglar. Hör och häpna, jag har faktiskt tånaglar! Mina stortå naglar har kommit tillbaka mer än halvvägs nu efter fotbollsskomisshandeln..

Så underbart det var att vara tillbaka i Sollefteå igen, jag träffade inte mindre än tre gamla lärare. Så skönt att man känner igen folk. Känner mig inte alls lika främmande som jag gjorde i både Trollhättan och Göteborg. Dessutom var det skönt att kunna säga; "Jag har läst på högskola". Jag tycker det låter ganska häftigt, seriöst och vuxet på något sätt.

Efter stadstrippen for jag in en sväng på mammas jobb och hjälpte henne lite. Sen fick jag cykelsällskap hem igen! Inte helt fel att ha någon att stånka med i alla uppförsbackar..
På kvällen var jag ut i snårskogen med mor och far. Pappa ville inspektera röjningen som han beställt. Nog hade de röjt alltid, var ett rent h-e att ta sig fram bland alla fällda slanor..
Men fika på ett berg blev det i alla fall!

Inga kommentarer: