söndag, juni 28, 2009

Bikiniväder

Min gamla bikini verkar ha gett upp sitt liv, eller åtminstone sin resår. Så imorgon, min första lediga dag på en evighet i en kokande mack ska jag ner på stan och hitta en ny snygg! Nackdelen är bara att ordet snygg är lite diffust, så är det någon som har en klar uppfattning om vilken modell, färg mm som är snygg och helst passar mig, så hjota gärna till!
Som tur är får jag med mig Cheri som smakråd.
Jag ska även försöka hitta ett par nya jogging/tygskor. De jag använder mest kommer från Turkiet och där var jag för inte mindre en tre höstar sen..
Köpa skor är inte roligt, de är oftast ganska dyrt sen hittar jag sällan några jag blir riktigt nöjd med. Men förhoppningsvis kan Cheri råda bot på det med, känn ingen press nu...

I övrigt har det varit ytterligare en varm dag på macken. Jag har räknat till 5 frysar, 6 kylskåp, en korvgrill och en hamburgaregrill som tävlar om vem som sprutar ut mest värme! Dessutom finns det någon dator gömd vid kassan också.. De tre stackars fläktar som surrar dagarna i enda har inte mycket att säga till om. Som tur är kommer det vara bättre till nästa sommar, då ombyggnationen är klar. Dagar som denna längtar jag verkligen. Numera finns det inte heller något kylrum som man kan ta extra lång tid på sig i...
Öppna fönstret och dörren gör inte heller saken bättre då det är minst lika varmt utomhus. Jag gör mitt bästa för att dricka, men det är inte min starkaste sida så det går sådär. Dricker stötvis.
Ikväll kom större delen av min familj hem också (alla utom mamma), så det firade jag genom att bjuda på nybakad blåbärspaj.

Men nu ser jag framemot en ledig dag imorgon och därefter jobba fyra dagar för en ledig helg. En helg då vi dessutom ska ha lilla underbara kusin Majken hos oss! Dessutom skulle min älskling komma förbi någon dag/kväll till veckan så ska vi planera både semester och flytt, då detta kommer att sammanfalla.

Inga kommentarer: