torsdag, juni 25, 2009

Back in Bussiness

Men jag längtar redan tillbaka till sommarstugan. Det var extremt tungt att behöva sätta sig på bussen mot Sollefteå i morse. Vädret har varit helt underbart och jag har haft det jätte bra!
Vi, mamma, jag och Petter, turades om att köra ner till stugan. Givetvis var det jag som skulle köra i från Ikea, ni kan tro att det var bilar och krångel där.. Men det löste sig efter några motorstopp.

Efter bara en stund i stugan bar det för min och mammas del av in till det som egentligen är Gnarp (vår stuga ligger på Fågelharn utanför Gnarp) där det finns en helt otrolig tygaffär. Av någon anledning ville inte brorsan med dit..?

Jag gjorde av med x antal hundralappar där. Nu ska det sys en massa påslakan i stil med detta, hittade bland annat ett grönt läckert tyg som jag vill sätta nålen i!
Medan vi kvinnfolk var borta grävde, eller snarare flyttade sten, Petter ett dike mellan huset och friggeboden. Nu ska det bli ström i friggen (brorsans bilder från bygget)! Jag hjälpte också till att flytta lite sten. Petter och jag gjorde dessutom så att det är en fin Jag längtar verkligen, då kanske man kan börja sova där, på loftet! Extra sugen på det är jag då det är där Gustavs gamla säng står, den är väldigt skön.

Det har blivit en hel del virkande medan jag varit borta, en disktrasa, en sjal, två broschblommor och en halvgrytlapp (mattrasan tog slut). Det är som Ewwe säger, det kliar i mina fingrar!
Jag har också gjort av med några Carl von Linné på garn.. Men nu har jag garnstopp, jag får inte köpa något mer garn på ett bra tag. Däremot får jag ta emot garn av andra.. Mitt förråd växer stadigt, men jag förbrukar en del också, men inte i samma takt.
Just nu håller jag på STICKA ett par strumpor med vacker kant, knallrosa dessutom. De kommer bli väldigt fräcka. Sen har jag lovika garn, illgrönt och mörkgrått, som jag ska göra något häftigt med också.. Något annat än vantar har jag tänkt mig, vi får se vad jag hittar på.
Innan jag tar itu med det ska det stickas strumpor och virkas en sjal. Måste ju förbereda mig på vinter i norr igen.

Men en dag som denna är det svårt att tänka på vinter, så otroligt fint väder. Nästan lite för fint. 26 grader i skuggan sa syster, det var extremt varmt inne på macken, trots den nya underbara fläckten. Jag fick jobba en timme extra i dag då en kollega var sjuk. Skulle ha fått två timmar extra om jag varit hemma...

Efter jobbet slängde jag mig i älven, efter att ha tjatat på telefonpratande syster en bra stund. Fast slängde var kanske att överdriva, för det tog sin tid innan jag kom ner i vattnet. Men jag var i så länge att jag lyckades tvätta såväl kropp som hår.
Igår badade jag i havet och det var inte mycket varmare det..

Nu ska jag ta och natta både mig och Tusse. Han verkar inte märka av sin skadade klo utan skuttar på, krafsar i jord och galler som vanligt. Väldigt skönt, då det verkade göra så ont när vi skulle stoppa blodflödet..

Inga kommentarer: