söndag, juni 07, 2009

Äntligen en egen obegagnad bur

Det här var i princip allt vi, jag och Gustav, hann med igår! En gigantisk kaninbur, eller kanske en för hopplösa människor då det ryms sådana i den med...
Skuttunges gamla utebur hade stått under taket och det hade, hör och häpna, rasat snö på den. Vilket det gamla virket inte höll för...
Då det är extremt skönt att kunna ha Tux ute utan att behöva ha 100 procentig koll varje sekund så behövs det en utebur..

Vi började vid nio tiden på morgonen och var klar lagom till kvällsregnet...
Trots tiden det tog byggde vi inte buren från grunden, utan vi återanvände virket som det nya bubbelbadet kommit i (de har bytt sedan jag var hemma i julas...). Men den lilla inbyggda huset/krypinet/hoppauppet tog sin lilla tid. Men Tux uppskattar nog "gubbhyllan" mest, han är en kanin som gillar att ha koll på läget. Tillbringar den mesta tiden, då han inte ligger, på bakbenen och spanar omkring...
När vi började närma oss fasthäftningen av gallret kom lillebror och fick vara med på ett hörn.. Vi hade riktigt roligt under byggandet!
Sen på kvällen fick vår och Petters bil en tvätt så nu är de fina, båda två.

Idag har vi varit långt i från lika duktiga idag, har inte gjort någon större nytta överhuvudtaget.
Vi har satt upp en flagga på buren i alla fall, så nu kan man på håll se när liten är hemma i sin bur!
Jag bakade lite scones till frukost och sen har vi klippt bort lite dött från en vinbärsbuske. Utöver det har vi tagit hand om diverse gäster, både från Karlstad och Jämtland/Piteå..
Gustav åkte hem efter pizzabakandet och jag har fått lite ordning på "mitt" rum och rensat ur en garderob. Så nu börjar jag känna mig som hemma igen.
Men har börjat oroa mig för att jag glömt mycket viktiga saker i Trollhättan, men vet inte vad än.. Något som jag saknar är min lilla presentpåse med allt virkat, men det kan hända att den är i Lugnvik bland Gustavs tillhörigheter. Jag ska ta och ringa honom ikväll och utforska saken. Något som däremot är där är Tux sele, mindre lyckat, men det finns några av Skuttans kvar som han kan låna tills vidare..
Nere på Skuttunges grav var det jätte fina tulpaner nu, något som hon tyckte om att hoppa upp på bordet att äta som liten!

Inga kommentarer: