tisdag, mars 04, 2008

Vinnare Eurovision Song Contest

(Medan ni läser tipsar jag er om denna låt LÄNK, så ni vet vad jag pratar om och här är bevis på att det är svenskar sm skrivit den och på att den vann ny LÄNK )
Ingen tvekan.
Den här låten har verkligen allt. Den är originell, lättrallad och en rolig show.
I den här tävlingen handlar det inte bara om att ha den bästa låten, folket måste komma ihåg den också.
Jag slår vad om att du kan refrängen bara efter att ha lyssnat på låten en gång. Dethär är en låt man inte kan låta bli att le ut, den är rolig och fartfull!
Utstrålningen och glädje som de förmedlar både i sång och dans är enorm!
Något mer som är bra med den att du kan höra den flera gånger utan att bli less, har själv lyssnat på den hela förmiddagen!
Dom är ungefär som Lordi (monster) fast pirater.
Det kommer helt klart bli barnens favorit och är redan min favorit.
"Pirates Of The Sea" med "Wolves of the sea" får helt klart min röst!

De andra länderna behöver inte ens ställa upp.
Sverige har inte en chans, ingen av låtarna jag har hört sätter sig på hjärna lika bra som den här.
Men vi svenskar kan ändå vara lite stolta, det är svenskar som har skrivit låten!
Men dom har väl insett att juryn som tar ut de svenska bidragen är för trångsynta för att se vilken hit det är!
Vem som helst och vad som helst kan tydligen tävla i Sverige, men vad hjälper det när låtarna inte är bra. Eller dom kanske är bra då man lyssnat på dem tio gånger, men vad hjälper det. Ska man få röster måste man tycka låten är bra efter bara första gången!

Heja Lettland!
Segern är er!

Inga kommentarer: