tisdag, mars 11, 2008

Underbara Trollhättan

Jag skulle inte tveka att flytta idag, om det nu var möjligt. Och då är det faktiskt inte bara för att Gustav bor här.. (Men det är självklart en bidragande anledning)
Jag skulle inte ha något problem med att byta skola och inte att byta fotbollslag heller. Defentivt inte, jag älskar laget här nere. Det har aldrig varit så roligt att spela fotboll, eller träna överlag. Det är inte bara träningsupplägget som är roligt, utan lagmedlemmarna, dom är underbara. De pratar med mig, är frivilligt med mig (inte bara för att det är udda par) då det är två och två övningar. Synd bara att det troligtvis bara blir ett år här nere.. Jag önskar att jag kunde komma på vad jag ska satsa på för utbildning och sen att den flyttade till Högskolan Väst. Det vore toppen, jag stormtrivs här i Trollhättan.
Staden är väldigt fin i övrigt, lagom stor. Skulle kunna jämnföra med Sundsvall, fast lite mindre. Det finns till och med ett litet "Birsta", fast utan Ikea.
Det går bussar en gång i kvarten och det är cykelavstånd till allting vettigt. Kan det bli bättre. Okej, jag skulle sakna familjen och de tappra vänner jag har där hemma, men de finns ju kvar. Det går tåg, det finns msn, telefon, snigelbrev osv..

Idag var första dagen på apu:n och det gick helt ok. Jag hittade dit efter lite krångel (trots att jag och Gustav var ute och gick halv vägen i söndags). Väl framme fick jag en rundtur. Kan ju säga om jag ägde stället eller arbetade där fast skulle jag städa och slänga ut den äldre farbrons cigaretter, det är mot mina principer att man röker inne (eller åtminstone då man själv inte bor där eller på arbetsplats). Men ställer är i behov en en grovrengörning. Tryckerit i sig är ett familjeföretag, fast det är en ensam kille som driver det och gör det mesta. Sen har han en anställd och "den rökande farbron". Men det verkar gå rätt bra för han.
Han var vänlig nog att tala om för mig att jag inte får använda mig av skärningsmaskin då det är 18 årsgräns på den. Hm, sist jag kollade låg det ett körkort i min plånbok och jag är ganska säker på att jag fyller 19 nu på torsdag.
Men vad vet jag, jag kanske har missat något?!

Jag fick göra en pizzaprislist i indesign. Den underbara pizzabagaren hade gjort sin "layout" i ett hotmail! Killen/Tjejen hade inte ens vett att göra radbrytningar, utan använde underbara mellanslag. Alla som suttit och jobbat med indesign kan nog intyg att det allt är en otrevlig överraaskning som innebär oväntat mycket och framför allt drygt jobb. (Markera och raddera alla mellanslag wie!) Hur som helst när jag fått till det hyffsat och lagt in lite färg osv, gissa om det dyker upp en ny pizzeriameny! Hurra för pizza!
Sen har jag stått och skött maskinen som häftar ihop häften. En underbar kyrktidning som jag har läst igenom medan jag väntade på att få en hög med 50 st som jag kunde bära bort och lägga bland de andra tusen på en lastpall. Ett utskick för 40 tusen. För en kyrkotidning, som ändå ingen är intresserad av att läsa, eller i alla fall inte många av de procent av de som får den.

Men lite vettigt fick jag ändå ut av den. Jag fick veta att det finns något som heter askgrav vilket bara var allmänt intressant. Sen fick jag veta frekvens till Trollhättans närradio. Vilket jag senare slog på under middagen som bostod av bandspaghetti och alldeles för lös skinkasås. Till en början var det bara gammal dyng musik som alla de närradiostationer jag bekantat mig med har en konstig benägenhet att vilja spela. Hur som helst blev det intressantare senare. Dom sände från fullmäktige i Trollhättan där de höll på disskutera hurvida man ska införa vårdnadsbidrag eller inte. Det var kul att lyssna på vad partierna hade att säga och hur dom försöka hugga ner på varandra. För min del vann vänstern och miljöpartiet..
Tyvär hann jag inte lyssna klart då jag skulle iväg på träning.
Vilken som jag tidigare sa var helt underbar =)
Men nu ska jag ta å leva lite i nuet! Ha det så bra tills vidare!

Inga kommentarer: