tisdag, mars 04, 2008

Trollhättan

Äntligen framme! Vad skönt det är.
Har åkt tåg hela natten, och det gick riktigt bra att somna och jag sov relativt ostört.
Men man kan undra hur den vackra databasen som bokade min biljett tänkte. Lägga den som kommer in sist i en vagn överst! Hur lätt är det att smyga in när resten ligger och sover. Hur som helst jag gjorde så gott jag kunde med mina två blytunga väskor, dataväskan (som inte var så mycket lättare den heller) och påsen med två ömtåliga paket som jag fick av Ewwe (hinner ju fylla år medan jag är här nere)..
Det gick rätt bra att frakta hem väskorna till Gustav också, hans cykel är en gudagåva!
Just nu är han på skolan på någon föreläsning, som säkert är jätte intressant å lättbegriplig. Sladdar hit å dit och data som skickas åt höger och vänster. Jag förstår inte det där med datorer så där jätte bra..
Jag sitter här och väntar på att degen ska jäsa. Håller på laga lite lunch, inbakade korvar och pasta.. Han kommer hem vid tolv tiden.
Här nere är det strålande väder, solen värmer skönt, synd att fönstrena till lägenheten har skuggsida.. Sen har det börjat komma lite blommor och knoppar på träden också. Det är som att dra fram tiden två månader där hemma. När jag for var det jätte mycket snö.
Jag hade jätte kul när jag var hos Ewwe (och Andreas) igår med.. Efter att jag suttit och väntat på busstation ett tag (och vilka konstiga typer som rör sig där. Samlar små mynt för att få ihop till cigg eller en flaska stark. Ska inte börja klaga nu men, har man ont om pengar så är ju såna där hälsovådliga produkter det sista man behöver.. Hur som helst) så gick vi och handlade på ica. Ååh vad trångt det var, det berodde inte på mina väskor, för dem stoppade vi i en vagn. Men dom skulle behöva plocka bort hälften av hyllorna eller skaffa en större lokal. Men det gick ändå rättsmärt fritt att handla. Ewwe bjöd dessutom på dagens skratt. På grund av den trånga lokalen väntade jag en bit bort med vagnen medan hin gick och hämtade filmjölk. Sen lägger hon nästa ner filen i personen-bredvid-mig-s vagn. Ni skulle ha sett Ewwes ansiktsuttryck, för att inte tala om vagnägaren! Jag lär väl sett rätt förvånad ut jag med..
Sen fixade vi middag när vi kom hem till Ewwe, grillad kyckling och ris. Sen efter att tagit igen oss ett tag och kollat lite i receptbok och bebisbok (hon ska ju bli mamma till världens gulligaste unge) så tog vi och bakade übergoda scones!
Sen såg vi tv ett tag innan vi konstaterade att vi skulle sova någon timme då både vara jätte trötta.
Sen efter lite sömn, samtal med Gustav och mer tv klev jag på tåget och vola här är jag =)
Nu är det dags att ta hand om degen igen!

Inga kommentarer: