tisdag, mars 18, 2008

18 mars

Viss ironi i den här bilden. En grön häck ganska insnöad..
Men det är så det ser ut här just nu.
Idag har varit en rätt bra dag. Jag slutade vid ett idag. Då min plånbok försvann bad jag mamma skicka ner mitt legg så jag skulle kunna gå på banken och ta ut lite pengar. Men eftersom banken stänger vid tre blev jag tvungen att gå tidigare. Inte mig emot, apun är inte särskilt inspirerande Dels är det inte direkt varierande arbetsuppgifter sen gillar jag inte röklukten. Det mest spännande idag var väl lådorna som jag och den nya praon, Lovisa 15 år, vek ihop idag! Helt sjukt många!
Solen sken och värme skönt idag. Snön ligger inte över påsk om vädret fortsätter så här..
Men vädergurusarana säger tydligen att det ska komma mer. Det återstår att se, de är inte direkt kända för att alltid ha rätt så..
Efter bankärendet som gick väldigt fort tog jag och Gustav, efter mitt önskemål, en sväng på stan. Det visade sig vara mycket givande, trots att jag inte hittade någon ny plånbok som jag kände mig nöjd med (vilket huvuduppdraget var). Jag köpte två bikins, kunde inte låta bli. 15 kr delen! Rena kapet! Det blev en röd och vit randig och en militärmönstrad.. Jag var på väg att köpa fyra stycken först. Det fanns grön och vit och en som var svart och vit.. men otroligt nog lyckades jag häjda mig och gjorde den medicinska forskningen en tjänst i stället. Jag köpte en "hjärtepin" för 25 kr, pengar går till hjärt och lungfonden för att hjälpa barn som föds med hjärtfel. Visst, det är bättre att sätta in 25 kr på deras konto direkt, men det känns ändå "kul" att få ett bevis på det. Man gör ju lite reklam med pinnen också, sen visar man att man tycker att det är viktigt och att man stödjer forskningen också. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!
Jag har varit mer hjälpsam idag, mot miljön. Jag köpte nämligen ett par jeans, ganska snygga, och en kort kortkjol och ett bälte på en secondhandbutik idag.. Tror överflödet där också går till någon sorts välgörenhet.
När vi väl kom hem igen var det dags för middag, vi gjorde det lätt för oss och stekt bröd, ägg, korv och bacon. Gustav har även bakat bröd i kväll. Annars har inte så mycket vettigt blivit gjort..
Men kortfattat en solig fin dag med shopping.

Inga kommentarer: