torsdag, mars 20, 2008

Ankor och Pojkar

Idag kom Hasse och Bonden hit! Sistnämnda ringde och väckte mig TIDIGT i morse! Jag låg och drömde om studenten och om mitt fotbollslag här nere. Sen när vi gick upp åt frukost osv. Vi gick nere till stan då jag fått beställning på bikini av både mamma och syster. Sen köpte jag vattenfärg och och påskfjädrar så nu är påsken räddad också! Då Gustav vägrade låta mig köpa äggkoppar har jag målat delar av äggkartong som man kan ha äggen i! Vi gick ner till vattnet för att titta på fåglarna, Gustav tog och lurade fåglarna genom att kasta snö i vattnet. Jag tyckte då synd om fåglarna, de har det nog inte så lätt nu när snön kom igen. Så jag såg till att vi gick och köpte Euroshoper baugetter och matade senare fåglarna med dem. De blev i alla fall väldigt glada! Sen när vi gick hem mötte vi bubblan med två bortkomna pojkar i en, enligt ägaren, pinsamt saltig bubbla. När vi lotsat dem rätt och fått in all packning blev det... Mycket riktigt, "Laptoplan"! Själv tog jag och trollade ihop omeletter. Mätta och nöjda for vi ner till stan och hämtade ut äckliga Timråbiljetter (till Bonden).
Sen bara det av till Vännersborg och Vattenpalatset. Efter lite felkörningar och många varv i diverse rondeller hittade vi fram. Badet var inte värd de 65 kronerna, men vi hade kul ändå. På vägen hem hittade Bonden BRL (högtalare och annat tråkigt). Jag och Hasse satt och provade ett par sköna bilstolar ett bra tag medan resterande två pratade nörderier med en av butiksbiträdena.. Stolar var i alla fall lika skön efter en halv timme... Sen tittade vi in på Etage också. Att det ska vara så omöjligt att hitta en vettig börs som inte är i någon fjollig rosa färg eller i feajkat skin! Vad less jag blir!
Nu sitter jag nöjd efter en god middag, kalv från Bondens bonderi!
Snart ska vi ta och spela lite grann, har ju några datorer att leka med nu så..

1 kommentar:

Kicki sa...

Hej Becka :) Ja, visst är det snygga grejjer jag beställer ;) hihi. Allt bra med dig? kram