onsdag, mars 12, 2008

Svamel

Dagen i dag har varit helt okej. Lite små tråkigt på praktiken, Robert, stack iväg en sväng å jag hade inte så mycket å göra. Men det var ändå en givande dag. Jag träffade en jätte trevlig kvinna, Roberts faster. Hon är där och trycker en bok med sin dotters dikter. Hennes dotter dog 2005 i en sjukdom som heter SLE (systemisk lupus erythematosus). Hon skrev jätte bra dikter och det har gjorts en dokumentär om hennes liv och slut... Mamman beskriver henne som en helt fantastisk person, N'Deaye Ba, hette hon (fast hon är mer känd som Inday Ba).. Hon har varit huvudroll i flera filmer och framför allt i England, men även den svenska filmen Klassfesten..
Jag tycker hon är jätte stark som gjort allt det här för sin dotter!
I övrigt har jag varit och tränat idag, i regnet, men det gick rätt bra. Jag fick beröm för mitt försvarsspel i alla fall. Vilket är glädjande då jag, hör och häpna, spelar back..
Idag kom Gustavs dator och andra "nätverksleksaker" så han blev rätt glad. Fast nu verkar han lite besviken på datorn. Jag sitter vid den nu för att se om den håller vad den om batteritid.. Så vi får väl se, om den blir kvar..
Och imorgon fyller jag år! Ska bli roligt! Det brukar ju alltid hända något extra.. Gustav har städat hela lägenheten idag. Sen kommer jag hem från träningen och drar in massa små svarta gummipluttar (kryllar av sådana på plan och gör man som jag och spelar mer liggande än stående följer dem med en hem..).. Så typiskt, får väl ta fram dammsugaren senare..
Det ligger tre paket upp på en hylla, två från Ewwe och ett från Gustav, fast jag når dem inte.. Får helt enkelt vänta tills imorgon...
Mer kul som har hänt sen sist, fast igår.. Jag hittade en halv intressant utbildning på Högskolan Väst, Digitala media för design av upplevelser och lärande , jag har suttit en hel del med "designprogram" och jag gillar det! Skulle nästan ha valt graf..
Men vi får se, ska hur som helst ha ett år utan skola innan jag pluggar vidare.. Vill se lite av det verkliga livet först, prova vingarna..
Det är lite lustigt, förr kunde du få jobb efter grundskolan och hade du en gymnasieutbildning var du välutbildad. Högskoleutbildning eller högre var i princip lika med jobb!
Nu har vi oerhörd tur om vi får ett halv hyfsat jobb efter gymnasiet, ganska mycket tur om vi kan få ett efter gymnasiet och bara tur om vi får ett efter högre utbildning om man inte valt rätt område. Det är orättvist..
Jag har haft väldigt tur och sökt rejält för att få mina sommarjobb. För att få jobba som Fjällfina var jag tvungen att gå massa kurser, intervjuas osv.. Statioljobbet fick jag efter att varit in på varenda (utan undatag) affär, fik, mack, städfirmor, komunhus och arbetsförmedlingen.. Ändå såg det mörkt ut tills en lycklig dag i stugan en månad innan sommaren som dom ringde. Deras anadra "inhoppare" kunde inte alla tilltänka dagar och jag behövdes. Det tackar jag verkligen för. Ska jobba där även denna sommar. Jag trivs riktigt bra med det, jag gillar att jobba emot människor med service..
Oj, vad jag svamlat iväg nu.. Skyller på att jag är trött efter dagens blöta träning..
Ha en bra dag!
Klart slut från Rebecka 18 år de sista timmarna..

Inga kommentarer: