måndag, mars 01, 2010

Var sak har sin plats

Det går visst inte en dag utan att man ser Bonden numera.. Det är kanske lika bra att inse att vi kommer bo granngårds inom loppet av tio år. Ikväll var det dock för att se på hockey som jag träffade dem. Domare till att döma sönder en match, och givetvis åt fel håll också. Vad trodde ni?
Jag vet inte hur många gånger jag blev glad åt han han blåste, men varje gång slutade det med boxplay... Jag kan tycka domaren gör helt fel beslut, men det ska mycket till innan jag börjar skrika domarjävel, numera i alla fall, annat var det förr. Någonstans vid att kalla timråklacken/spelarna att de är horor och homosexuella drar jag också gränsen. Timråtattare och "Timrå ik har inget sm-guld" kan jag gå med på.
Det borde helt klart införas fairplay på läkarnivå också, gärna alkoholförbjud med. Alkohol och idrott hör helt enkelt inte ihop, det ska vara hemma i sin egna soffa eller möjligtvis på en hockeybar. Men står man i klacken kan man allt hålla sig nykter, vill man supa kan man gå på krogen. Var sak har sin plats och allting bör inte kombineras. Ett tydligt tecken var den fina spyan mitt i klacken som någon stackare till arenavärd fick städa upp. Fy fan. Ska man dricka på arenan ska man dricka för att det är gott och dricker man för att det är gott så vräker man inte i sig 10 öl. Kom inte och påstå något annat.

Nej, nu ska jag ta och träffa kudden.

Inga kommentarer: