fredag, mars 12, 2010

Snart sällskap!

Jag tror minsann att det är dags att skriva ut litteratur uppgiften och läsa igenom och göra några korrigeringar. Visserligen är jag inte helt nöjd med alla svaren, men jag kommer inte hinna att gå igenom alla tre böckerna hundra procentigt. Speciellt inte då jag valt att jobba fyra dagar heller, men ekonomin är viktig den med. På sätt och vis är det rätt skönt att kunna sänka ribban ibland, även fast att jag vet att jag inte kommer att bli helt nöjd med resultatet. Men någonstans måste man göra en prioritering, är det värt att lägga ner hur många timmar som helst för att få en bokstav högre som ändå inte kommer att räknas senare. Den här gången var det inte det, för nu var det viktigare att jobba på macken.
På tal om macken, det nya kassasystemet var helt okej. Förutom att inmatningsfacken för sedlarna jävlas med mig. Ibland kan man få stå i flera minuter och envisas med en sedel! Tur att vi har några i reserv så att man kan byta ut de mest hopplösa. Sen är det rätt roligt när maskinen sprutar ut växeln, då gäller det att fånga den så att pengarna inte far ner på golvet.. Visst låter det otroligt spännande!
Snart kommer familjen hem från sin lilla sportlovstripp, vissa har ju fått haft sportlov på riktigt... Jag ska snart ta och rör ihop en sconesdeg. Sen blir det mysfika när de kommer hem. Ska bli roligt att träffa dem igen och skönt att slippa vara ensam. Det är tur att det är mycket folk på macken så jag får tillfredsställning av mina sociala behov. Ja, jag har blivit helt knäpp av alla akademiska böcker. Det är nästan som när jag funderar hur många atomer (neutroner, protoner och elektroner) allting omkring mig egentligen bestod av. Samt den idén jag hade om att ingenting borde ju egentligen vara särskilt farligt, det är ju bara atomer!
Men nu går jag mer och funderar kring vad som egentligen gör olika människor intresserade av olika saker.. Ibland tror jag att jag tänker för mycket...

Inga kommentarer: