tisdag, mars 23, 2010

Halvledig tisdag och förkik i kokboken

Så var grupparbetet avklarat, skönt att ha det gjort. Idag var muntliga redovisningen som vi hade förberett oss för igår. Dessvärre blev vi tvungna att ställa in vår alldeles lysande teater för stackars Linnea var sjuk. Men du är skyldig mig en konflikt nu, bara så att du vet... Jag och Linnea skulle vara oense och sen skulle ledningen kompromissa fram en lösning. Men det gick bra ändå, riktigt skönt att det inte var så många som kom. Fast vad kan man förvänta sig då det inte är obligatoriskt? Jag kom inte heller tillbaka efter lunch. Kändes ganska onödigt att sitta och lyssna då jag istället kunde cykla hem och umgås med Gustav. Nu när han jobbar så mycket som han gör så får man helt enkelt ta till vara på de tillfällen som ges. Vi har städat, Gustav har lagat god mat och jag har bränt en kaka. Den blev inte fotad till kokbakboken... Jag har fått fram en första, eller egentligen andra, idé till utseende för sidorna. Det kommer säkert att ändras på något vis, men kanske inte så mycket. Bilden är väldigt suddig, men det är betydligt skarpare annars. (Kan ni ändå läsa receptet så rekommenderar jag det varmt!) Förhoppningsvis blir det så även i utskrift, känns lite jobbigt med en virtuell kokbakbok.. Men det kanske vore något, i en digitalfotoram.. Fast vi skippar nog den idén. Det här kommer nog kosta tillräckligt mycket ändå, men det får det vara värt.
Jag har också tagit fram andra färger i samma stil (grön, blå och orange) som är tänkt att ha för de olika avdelningarna; bröd, kaka, mat, efterrätter. Det är skönt att enkelt få en överblick för vad som är vad. Struktur och tydlighet är ett av mina krav.. Det är riktigt skönt att vara sin egen målgrupp och inte behöva gissa vad någon annan tycker. Fast samtidigt lite jobbigt, så jag kommer nog fortsätta be Gustav att motvilligt tycka något..
Nu ska jag ta och krypa ner i säng så kanske jag får något vettigt gjort imorgon. Jag borde försöka skaffa mig en bättre överblick på bruna (jätte dåliga) boken och på den tråka färgglada (nej, organisationsformer blir inte roligare om boken är färgglad)...

2 kommentarer:

Ann sa...

Åh vad fin boken verkar bli, eller i alla fall den sida du visar. :) Gillar den mycket!

Johanna sa...

det ser superfint ut Rebban! Kram från