måndag, mars 15, 2010

Så var man gammal...

Nu har jag klarat av både fyra arbetsdagar på macken och att bli gammal, riktigt gammal. 21 år! Hur mycket är inte det egentligen! Huvvaligen! Men det var många som uppmärksammade min dag i alla fall, facebook ligger nog bakom en hel del påminnelser skulle jag gissa... Men på morgonen kom mamma, pappa, syster och bror med fika och paket på sängen. Men som vanligt hade jag redan hunnit vakna, det är svårt att sova länge när man tidigare dagar haft klockan ställd på åtta och solen dessutom gassar in i det lilla rummet jag sov i.. Som alla andra gånger man vaknat för tidigt så låtsas man sova. Jag fick mycket fina saker, matta, cykeldator, headset till mobilen, tekanna och massa massa annat! Sen ringde David och grattade och när jag slog på datorn hade jag ett stort antal gratulationer på nyss nämnda community. Sjukt vad folk kliver upp tidigt på en lördag! Halv tre, halv sex, innan nio! Herre gud människor, på helgen får man faktiskt sova..
Sen var det dags att ta sig till jobbet, lite små roligt att gå att tänka att här vet ingen att jag fyller år. Vilket ingen gjorde heller, ja, förutom mamma som tittade in en sväng. Mate, (ja, han stavar bara med ett t, vet att det ser dumt ut, men man vänjer sig) som också kikade förbi en sväng, fick veta...Det gick ganska fort att jobba för telefonen, som annars brukar vara knäpptyst, tog emot sms från alla möjliga håll i vårt avlånga land.
När arbetsdagen väl var över så väntade en god (helt enligt mina önskemål) middag hemma, majsgrejs (pappas specialare), kyckling med ris och sås och till efterrätt panacotta. (Fler rätter som måste in i min kokbok!) Efter maten slog jag på datorn och gratulationer fortsatte strömma in från facebook..
Därefter blev det tvkväll framför melodifestivalen, pappa var så härligt ironisk när det kom fram till röstningen. "Men skicka Salem då, så får vi skämma ut oss och höja iq:n i båda länderna" var bara en av alla härligheter han kläckte ur sig! För er som är noll intresserade kan jag meddela att stora finalen är i Norge..
Som vanligt så vann ju fel låt. Men samtidigt så fanns det ingen rätt låt i år. Hela sex bidrag var ballader som passar i lugna favoriter (radiokanalen jag aldrig skulle slå på) och fyra låtar var det lite sväng i. Lugna låtar tycker jag inte hör hemma i Melodifestivalen, jag vill ha show, eld, vatten, glitter och dans!
En av de fyra låtarna var Pernilla Wahlgren, så med andra ord fanns det bara tre låtar att välja på. Idola, lillpojken och Sarekkopiorna. Men ingen av de tre lyckades heller vinna. Suck.
Mot slutet av festivalen knackade Rellan på dörren, så jag fick öppna ännu mer paket! Hon såg slutet med oss och sedan åt sedan tårta. Dagen avslutade med lillebror och lite diablospelande till halv två.

På söndagen var det ännu mer jobb och på kvällen åkte jag till Sundsvall. Lämnade min och Idas litteraturuppgift på skolan och sen for jag hem. Givetvis fick jag åka med stans suraste busschaufför, men det kanske inte är så kul att jobba mitt i natten.. Gustav kom och mötte mig och bar min väska de hundratalsmetrarna. Väldigt skönt för den var väl fylld med böcker, dator, matta (!) och en tung tekanna.
Väl hemma så fick jag ännu mer presenter, både från honom och hans familj. Jag fick tre jätte fina costa boda glas, Mine och nålfiltningsnålar (och skumgummiplatta) och ull! Så nu ska det drickas fint och pysslas!

Tack till alla som på ett eller annat sätt uppvaktade mig!
Mamma, Pappa, Petter, Josefin, Mormor, Gustav, Lena, Linnéa, Elma, Åke, Mikael, Ewwe, Zara, Ninni, Niklas, Daria, Michael, Emil, Marre, Andreas, Gittan, Ante, Kristoffer, Hs, Putte, Miranda, Ewwe, David,  Mikael, Matilda, Johanna, Micke, Kerstin, Staffan, Evabritta, Majvor, Göran, Miranda, Barbro, Erik, Sara, Kristoffer, Anna, Ida, Doeschka, Oscar, Dennis, Kozzan, Linn, Kicki, Emma, Ylva, Johanna, Ida, Frida, Ann, Jenny, Malin, Bonden, Cheri, Pattis, Udam,  Rellan, Mate, Sofi, och Tux!

Inga kommentarer: