torsdag, mars 04, 2010

Dessa telefonförsäljare

Blä, nu har mitt mobilnummer hamnat i något register någonstans som gör att en massa stackars telefonförsäljare ringer till mig. Det har hänt varje dag under hela den här veckan.. Jag har, efter mina hemska upplevelser på Allsite, inte mage att vara otrevlig mot dem heller. Jag vet hur jobbigt det är att ha pressen på sig att behöva sälja till människor som inte ens vill lyssna på vad man har att säga. Så jag försöker lyssna och vara trevlig, men det är livsfarligt. Följden blir att de bara kör över en och till sist så har man gått med på att betala porto på ett provutskick på konstiga piller som ska göra mig pigg.
Jag behöver inga piller som gör mig pigg, jag är pigg ändå, dessutom har jag kvar piller från tidigare provutskick. Dessutom har jag verkligen ingen lust att betala något porto för den delen heller.
Jag måste verkligen lära mig att säga nej. Men jag tycker ju så synd om stackarna som sitter där och tvingas pracka på folk produkter. Däremot är elak på de företag som med sina ekonomiska medel tvingar (oftast) unga människor till den typen av förnedring! Att deras företag för "bad will" verkar de också skita i.

Nu har jag gjort så att jag lagt in numren under namn som "telefonförsäljare 1" bland mina nummer. Enklaste sättet är helt enkelt att inte svara. Då kan de inte med sina inlärda knep lura på mig någon skit.
Varför finns inte nix för mobiltelefoner? Heldumt, jag vill verkligen inte köpa något på sympati för jag behöver inte deras produkter. Samma grundinställning som alla har emot telefonförsäljare. Men hur konstigt är det när man blivit lurade av oseriösa företag. Dessutom tycker vi människor om att sälja välja då vi ska handla eller inte handla.

Inga kommentarer: