måndag, mars 08, 2010

Kung Fu mästaren

Trott eller ej, idag har jag varit på min kampsportsträning. Positivt är att mina höfter inte gick ur led (men det kändes som om det var nära), negativt att man känner sig riktigt fånig eftersom man gör fel. Men jag var ju där för att lära mig. Vore ju bara dumt att kunna allt från början. I övrigt var det helt okej, kommer nog att fortsätta.
Annars har jag satsat på att bli frisk idag, jag vaknade upp med halsont i söndags.. Satsningen gick ut på en skön sovmorgon, vitlökspiller och te. Jag har också hunnit baka ut Herman, gå till bilverkstan och boka en tid åt mazdan samt träffa lillebror. Det sistnämnda var extra angenämt, fick ett sms där lillebror berättade om sina två timmars väntan i Sundsvall och föreslog fika. Givetvis! Bara roligt att få träffa honom lite och fika är ju alltid gott.
Ett fynd gjorde jag, en vaxduk. Så nu har jag höjt trevnaden i vårt badrum ett snäpp. Ibland kan lite göra mycket, bara det faktum att Gustav la märkte till det utan någon som helst pik tycker jag talar för sig själv. Nu syns visserligen inte alla fläckar så bra på förebilden, men så kan det vara..

Skolarbete har det inte blivit mycket av idag, får ta igen det imorgon istället. Svar på två till frågor och kanske göra klart anteckningarna för den röda boken borde få min planering intakt.. Usch, tycker egentligen inte om att skjuta upp saker allt för mycket. Men utan sömn får förkylningen fäste och det har jag inte tid med. Jag ska plugga, pyssla, jobba och fylla år den närmsta veckan.

Inga kommentarer: