torsdag, mars 25, 2010

Lugnet mellan stormarna...

Idag har varit en lugn dag mellan två som varit och kommer att bli betydligt mer hektiska.. Igår hade jag tänkt ägna hela dagen åt förberedelser inför fredagens överdagententa, men fick istället en kall dusch. En utvärdering av grupparbetet på 1-3 sidor skulle skrivas. Inte nog med mängden text det skulle vara, den skulle också kopplas till kurslitteraturen. Jag har då aldrig varit med om dess like och ingenting har man hört tidigare under kursen. Det var bara att skita i förberedelserna och sätta sig och skriva den skiten istället. Så det var bara att ordbajsa om vår gemensamma förståelse och annat trevligt..
Idag skulle jag egentligen ägnat böckerna, men jag tappade sugen efter utvärderingen så det blev inget av. Istället har jag kollat på dokumentärer och pysslat. Betydligt trevligare.
Sen när Gustav kom hem kom vi fram till varför Tux ätit så dåligt de senaste dagarna. Eller snarare gjort konstiga val i sin mat. Hans tänder har blivit alldeles för långa så den lilla stackarn äter nästan ingenting... Men jag har lyckats få i honom päron och mjuk bröd, jag antar att det är för att det är så pass lättuggat. Så imorgon ska jag, mer än fixa tentagrejen, få tag i en veterinär som kan klippa kanintänder... Stackars liten. Känner mig så klantig som inte upptäckt något tidigare, men han har ju varit pigg och ätit ungefär som vanligt. Han byter favorit lite emellanåt, ibland är paprika underbart men ibland är det äpple som gäller. Ja, han tillåts vara lite bortskämd också. Men det hör väl till...

Nu ska jag krascha kudden så jag orkar med morgondagens äventyr. Jag måste dessutom ta mig till Birsta och hitta en lämplig present till mamma, som blir ung på lördag..

Inga kommentarer: