lördag, mars 27, 2010

Earth Hour



Jag tänkte bara påminna alla och en var om Earth Hour, halv nio ikväll! Kom igen nu, världen! Visst kan vi leka strömavbrott en timme! Halv nio kommer det att endast lysa stearinljus i vår lägenhet i alla fall. Kylskåpet och frysen är det enda som kommer att få dra ström, då det skulle vara betydligt mer miljöförstöring att behöva kasta massa mat än den ström kylskåpet drar.. Jag ska till och med se till att Gustavs datorer sover.
Anmäl er på WWFs hemsida och skicka en signal till beslutsfattarna ikväll!

Nu ska jag strax åka ut till Gnarp för att fira mamma som fyller färre år idag. Ja, när man kommit upp i en viss ålder så blir man tydligen bara yngre efter det. En logik jag inte riktigt förstår än, men jag kommer nog göra det när jag är där själv.. Tux mår för övrigt bra, han skuttar och är en pigg kanin igen. Han har knaprat lite hårdbröd, men inte gett sig på morötterna än. Jag tror han måste vänja sig vid sina kortare tänder och utveckla en teknik för hur han ska hantera det. Låter kanske konstigt, men det är nog en ganska stor förändring för honom... Sen kan det ju vara så att han är lite öm i sin mun också, jag vet ju inte...
Men nu bär det av!

Inga kommentarer: