torsdag, mars 04, 2010

Effektiv och skön dag

Jag har upptäckt ytterligare en bieffekt på den senaste tidens telefonterror, jag svarar inte lika snabbt. Är det ett nummer som inte är inlagt och som inte är ett mobilnummer så vågar jag inte svara. I stället låter jag signalen dö ut och ringer sen, efter att ha letat upp numret på nätet (om det ens finns där), är det en försäljare så får man höra ett röstmeddelande; "Hej du har nu ringt till BlähäBlaha och vi har ringt dig för att..." Klick. Ytterligare ett till profilen telefonförsäljare.

Idag har solen lyst på mig. Solen gör mig glad och pigg, så jag klev upp ungefär samtidigt som Gustav. Jag låg i alla fall inte kvar i sängen då han lämnade lägenheten.. Idag var vi lektionsbefriad, som Hans (mentor på Ådalsskolan) hade kallat det. Men jag hade ändå ett ärende till skolan, köpa kurslitteratur i begagnad form. Det blir så otroligt mycket billigare, det är synd att böckerna ska vara så otroligt dyra. Fast det ligger ju en massa arbete i dem, men det vore bättre om de sålde fler och på så sätt tjänade pengar.
Jag fick i alla fall två mycket sköna promenader, egentligen tycker jag inte om promenader. Det känns ineffektivt och tar tid. Så om jag ska promenera så ska jag antingen ha sällskap så det blir en social aktivitet eller ett mål. Jag kan inte ta en promenad för motions skull, då springer jag hellre.
När jag kom fortsatte jag med att gå igenom den första boken jag införskaffade. Jag har precis kommit in på de tre siffriga sidorna och känner mig rätt nöjd med det. Bra jobbat idag, fast det känns ändå som om jag ligger efter en massa. Jag får försöka ta igen lite över helgen. Imorgon får vi litteraturuppgiften så vi får hoppas att jag har nytta av de arbete jag lagt ner, om inte annat så har jag det säkert till överdagententan vi har om någon vecka.

Jag har också lyckats, för andra kvällen i rad, laga ordentlig mat! Jag är nästan stolt, men inte egentligen. På mer än ett sätt hade det varit trevligare om jag sluppit laga maten. För då hade Gustav varit hemma, fast jag hade kunnat laga maten även om han var hemma, så länge han varit hemma. Det är jätte tråkigt att laga mat till sig själv, så mina normala ensammiddagar brukar sluta med en omelett, hamburgare eller något annat snabbt och enkelt. Jag börjar förstå vad den iranska tjejen i skoltidningen menar då hon påstår att all svenskmat är snabbmat, de säger något liknande i Landet Brunsås med..
Köttfärssås var konststycket jag lyckades med idag och bäst av allt jag fick ha i min majs! Gustav har något emot majs i alla dess former, utom möjligtvis popcorn, grillad majs och varma majskolvar med smör.
Men snart kommer han hem, jag ska iväg och kasta lite boll (läs basket)nu vid åtta och när jag kommer hem igen så har jag mänskligt sällskap. Nu ska jag ta och diska upp lite i köket så vi slipper komma hem till världens kaos. Jag har bakat snoddas idag så de behöver packas ihop också och fotograferas (till min kok/bakbok).

1 kommentar:

Linnea sa...

de där med majs ligger nog i släkten :P jag är precis lika dan