fredag, mars 05, 2010

Uttråkad

I'm sitting here in the boring room
It's just another rainy Sunday afternoon
I'm wasting my time
I got nothing to do
I'm hanging around
I'm waiting for you
But nothing ever happens and I wonder...


Ibland känner man igen sig väldigt bra i en låt, Fool's gardens lemon tree är en sån för mig just nu. Bitar ur den i alla fall. Jag sitter och väntar på att Gustav ska komma hem, fast att det dröjer flera timmar till. Jag känner ett allmänt behov av att få vara social.. Dessutom fryser jag, vilket inte gör saken bättre... Det är jätte tråkigt att vara hemma ensam, för att inte tala om alla ensamma middag! De suger musten ur mig. Jag har ätit middag själv fyra av veckans fem gångna dagar. Det är tur att jag inte bor själv, det skulle jag nog ha väldigt svårt för..
Det värsta är att jag egentligen har saker att göra. Jag har fått hem två böcker till kursen som jag skulle behöva gå igenom lite, jag har sex frågor som ska besvaras samt min del till gruppuppgiften ska skrivas.. Jag har massa handarbeten på gång och idéer på fler. Jag skulle kunna fota lite till min kokbakbok (ja, jag introducerar ett nytt ord), illustrera till den samt skriva in ytterligare recept. Jag skulle kunna rita vidare på mina delfiner. Det finns mycket jag skulle kunna göra, städa upp lite inför svärmors besök imorgon skulle också vara en möjlighet. Det kanske är som med dagens informationsöverflöd, får man för mycket av något blir man helt avtrubbad och otaggad.. Jag antar att jag kommer att hamna framför tv:n om ett tag, se något dåligt som Let's dance. Det är ju ungefär de enda de visar på fredagar och solsidan såklart.
Nej, nu måste jag rycka upp mig, det här går inte! Jag tar en tur till Willys och fyller på bakförrådet och sen får jag baka lite bröd, det har börjat tryta, igen....
Sen blir det väl tv och handarbete, alltid något...

Isolation is not good for me
Isolation I don't want to sit on the lemon-tree...

Inga kommentarer: