söndag, maj 30, 2010

Still alive

Nu är vi, det vill säga jag och Tusse, tillbaka i Sundsvall. Gustav befinner sig där hans dialekt hör hemma, i Skånland för att importera sin syster till riktiga Sverige igen...
Vi lever båda två och jag har till min glädje upptäckt att Tux kan äta rivna morötter! Skönt, mindre risk att han ledsnar på havregrynsgröt då. Imorgon ska jag till skolan på klassmöte och sen drar grupparbetet i gång.
Under min helg i Sollefteå har jag jobbat och jobbat och jobbat över. Tre timmars övertid blev det i lördags, lagom skoj. Skulle stänga nio men kom inte därifrån förrän tolv. Nedrans korvsugna crousing människor...
Jag har också löst livets stora gåta, men det tar vi vid ett senare tillfälle. Typ ett då jag inte behöver sudda vart och vartannat ord för fingrarna är felaktigt snabba.. Ni skulle bara se, men det får ni inte. Eller kanske, jag är så trött att jag inte vet om jag missat något dumt stavfel och jag som vill bli journalist. Tur att det finns rättstavningsprogram och redigerare...!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det här med att jobba över.. :P Jag jobbade närmare 17 timmar i lördags. ;P Skönt att höra att Tux mår bra igen iallafall. :) Kram på dig