måndag, maj 17, 2010

Tentat och namnsdagat

I still alive. Helt otroligt, den här tentan som skulle vara ett rent helvete. Okej, jag ska inte säg hej innan jag hoppat, men det känns bra. Fast med tanke på förra tentan, som vi ännu inte fått tillbaka - jag vill ha igen den-, så var ju bara det att jag förstod frågorna ett stort framsteg. Jag hoppas verkligen att det gått vägen, ryktet säger att rättningen är stenhård. Men finner jag den orättvis så får jag bara stå på mig.
I övrigt har jag inte hunnit med så mycket annat idag, jag träffade lite klasskompisar i samband med inlämningen. Jag satt halva tiden hemma med boken som jag hade och andra tiden nere i skolbibbland med mitt korttidslån på Kotler. Trots att jag knappt läst ett ord i Kotler så kändes det helt okej. Det blir nog ingen fullpott, men godkänd borde det bli. Sen när jag skulle skriva ut slöt Linnea upp och vi lämnade in tillsammans. Efter inlämningen så följde jag med henne till "macken" (som egentligen inte är en mack för den har ingen bensin, längre) och i frysboxen låg en god glass och sa "köp mig, du har förtjänat en glass efter den här tentan". Jag har lärt mig att talande glass alltid har rätt. Riktigt god var den också, speciellt eftersom vädret är ett av de bästa. 23 grader har jag på min balkong nu! Helt underbart!
På tal om min balkong, jag ska ta och sätta mig där med mina namnsdagspaket nu. Jag har medvetet sparat dem till efter tentan, antingen för att fira eller för att trösta mig. Jag tror det blir fira. Därefter ska jag ta och fara iväg till min underbara Ewwe (Nelly sover vid det här laget). Det var sjukt länge sen jag träffade dem nu, så det är verkligen på tiden!

Inga kommentarer: