onsdag, maj 19, 2010

Mad men

På fredag är det Mad Men sittning och då behöver jag ha en klänning på mig. Jätte besvärligt att behöva vara påklädd.. Men så är det. I mamma garderob hittade jag tre klänningar med lite 50/60-tals tema, men frågan är bara vilken som passar bäst! Jag är väldigt svag för den rödsvarta då den känns mest festlig. Men samtidigt tycker jag om den lila färgen och den guldiga klänningen hade min mormor för 50 år sedan.. Är det någon som har en åsikt att dela med sig av?

I övrigt så är jag lite i ett chocktillstånd. Jag tror vår förre lärare (han jag gnällde så mycket på) måste ha varit i en sinnessvaka när han satte mitt betyg. Han lyckades dessutom bryta min trend med rund och fina bokstäver med ett sjukt kantig A. Jag ska nog inte klaga, men jag kan inte låta bli att undra hur det gick till... Jag tycker ju att jag inte lärde mig någonting under hela kursen, inte mer än att det är svårt att sticka spetsstrumpor när du inte kan läsa mönster ordentligt...

1 kommentar:

Johanna sa...

Jag gillar den lila mest! Men de andra var också fina, den svartröda var ju väldigt cool och roligt att mormor haft den tredje!